نجاتگران آتش نشان

نجات گرانی که حتی در دل آتش هم دنبال نجات انسان‌ها هستند.

نجاتگران آتش نشانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هفتم مهر ماه روزی است که برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شده است.

به همین مناسبت سری زدیم به سازمان آتش نشانی استان مرکزی و با این مردان بزرگ و شجاع گپ و گفتی داشتیم.

یکی از آتش نشانان گفت: جنگ آتش نشانان با آتش تمامی ندارد و وقتی صدای آژیر را می‌شنوند لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه درنگ نمی‌کنند.

رشادت‌های آتش نشانان داستان‌های فراوانی دارد که خط بسیاری از این داستان‌ها ایثار و از خود گذشتگی را تشکیل میدهد.

آتش نشانان دریا دلانی هستند که در هنگام بروز حوادث جان بر کف و بی محابا دل به آتش میزنندوماموران آتش نشانی تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش شعله‌های مرگ انجام میدهند تا جلوی بسیاری از خسارت سنگین گرفته شود.

انجام هزارو ۶۱۲ مورد عملیات مربوط به حریق در سال ۹۷ در استان مرکزی

آقا زیارتی رئیس سازمان آتش نشانی استان مرکزی **گفت:طی یک سال گذشته هزارو ۶۱۲ مورد عملیات مربوط به حریق انجام شده است که ۴۳۰ مورد حریق فضای سبز با رتبه اول، ۱۵۵ مورد حریق منزل مسکونی با رتبه دوم و ۱۳۷ مورد حریق خودرو با رتبه سوم داشته ایم که در این حوادث ۳۰ نفر از شهروندان مجروح و ۲ مورد هم فوتی داشته ایم.

شغل آتش نشانی تنها اطفاء حریق نیست بلکه هرجا هرحادثه‌ای پیش بیایید این عزیزان آماده کمک و نجات جان مردمند.

فضلی مسئول عملیات آتش نشانی استان مرکزی گفت:: عملیات اتش نشانی فقط مربوط به آتش نیست بلکه عملیات جاده‌ای و حوادث، ریزش آوار و عملیات مربوط به ساخت و ساز بیشترین عملیات انجام شده برای این سازمان بوده است.

آقا زیارتی رئیس سازمان آتش نشانی استان مرکزی هم افزود: طی یک سال گذشته سازمان آتش نشانی هزارو ۴۷۵ مورد عملیات انجام داده است که ۳۰۴ مورد هم عملیات مربوط به آسانسور بوده و در این عملیات‌ها ۲۸۵ مجروح و ۴۲ مورد فوتی داشته ایم.

البته با اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم می‌توان حوادث را کاهش داد و یا خسارت جانی و مالی حوادث را به حداقل رساند.

فضلی مسئول عملیات آتش نشانی استان مرکزی گفت:با توجه به آمار‌های انجام شده امسال ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته در بحث حریق کاهش داشته ایم.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.