عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک در ایوان

رئیس اداره دامپزشکی ایوان گفت: عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک شامل گوسفند و بز در شهرستان ایوان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.

عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک در ایوانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; دکتر فارس جناغ   رئیس اداره دامپزشکی ایوان گفت: در نیمه اول سال جاری 177 هزار و 50 راس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) مایه کوبی شد.

 وی  افزود: مجموعه دامپزشکی این شهرستان با مراجعه به کانون این بیماری در سال های قبل و مناطق پرخطری که با حیات وحش در تماس بوده و محیط زیست مشخص کرده بود، اقدام به واکسیناسیون جمعیت دام علیه بیماری (ppr) طاعون نشخوار کنندگان کوچک کرد.
رئیس اداره دامپزشکی ایوان یادآور شد: در این مدت (نیمه اول سال) چهار هزار و 831 راس دام سنگین بر علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و تب برفکی مایه کوبی شدند.
جناق ادامه داد: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 57 راس دام در کشتارگاه این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد بازرسی 204 کیلوگرم گوشت و 312 مورد ریه و کبد غیر بهداشتی کشف و از چرخه مدار مصرف خارج شد.

 

انتهای پیام/با

177 هزار راس دام سبک در ایوان مایه کوبی شد

برچسب ها: دامپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.