سامانه دانش‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار رونمایی شد

سامانه دانش ‌بنیان آتش نشان هوایی تحت فشار همزمان با روز ایمنی و آتش نشانی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

سامانه دانش‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار رونمایی شدبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز هفتم مهرماه مصادف با روز ایمنی و آتش نشانی سامانه «آتش نشان هوایی تحت فشار» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیردفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

این پروژه مشترک مدیریت پیش‌گیری و کنترل حریق کشور و سامانه پیشرفته در انحصار جمهوری اسلامی ایران بوده که توسط شرکت دانش بنیان هسا از طریق تبدیل هواپیماهای در اختیار اجرایی شده و با نصب این سامانه، حجم انبوهی از آب به گونه ای در مخازن تحت فشار در جداره‌ای نازک نگهداری و حمل می شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخواسته ای ناشی از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته باشد و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ شود.

این دستاورد مهم با همکاری شبکه همکاران صنعتی و متخصصان دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده و بخش های مختلف کشور با در اختیار داشتن این هواپیمای آتش نشان می‌توانند از آتش سوزی های گسترده در جنگل ها و مراتع و نظایر آن جلوگیری کنند.

سامانه آتش نشان هوایی تحت فشار قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را دارد و با در اختیار داشتن چنین هواپیماهای مجهزی می توان با استقرار در مناطق بحران، تمام گستره جغرافیایی و محیط زیست کشور را مورد حفاظت قرار داد. این سامانه می تواند ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را مهار کند.

انتهای پیام/

رونمایی از سامانه آتش نشان هوایی تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار