صبح امروز؛

دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس انرژی اتمی از دانشگاه‌ها تجمع کردند

دانشجویان در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها امروز مقابل دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشجویان خط مقدم رهبری و ولایت امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها مقابل دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تجمع کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این حرکت را محکوم کردند.

جعفری// دانشجویان انقلابی به اقدام آژانس بین‌المللی اتمی اعتراض کردند

آنها با تشکیل زنجیره انسانی در برابر دانشکده مهندسی هسته ای و با سر دادن شعارهایی مانند دانشجو می‌میرد اما ذلت نمی‌پذیرد، بازرسی هسته‌ای خط قرمز ما، بازرس علم و صنعت مزدور آمریکایی به این حرکت بازرسان آژانس بین‌المللی واکنش نشان دادند.

آنها با در دست داشتن تصاویر شهدای هسته‌ای و نوشتن شعارهایی مانند صندلی‌های دانشگاه سنگرهای علمی ماست به خون شهیدان این سنگر از آن عقب نمی‌نشینیم این حرکت جاسوسانه را محکوم کردند.

جعفری// دانشجویان انقلابی به اقدام آژانس بین‌المللی اتمی اعتراض کردند

یکی از دانشجویان حاضر در تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این اقدام بازرسان اظهار کرد: این حرکت بازرسان آژانس بین‌المللی نمونه بارز جاسوسی و خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه خانه ماست گفت: ما اجازه نمی‌دهیم بازرسان در دانشگاه وارد شوند و بدون اجازه قانونی پایان‌نامه دانشجویان را بررسی کنند.

این دانشجوی انقلابی تصریح کرد: ما به خون شهیدان شهریاری و رضایی‌نژاد مدیون هستیم و اجازه نمی‌دهیم که خون آنها پایمال شود.

وقتی مسئولان نظام سکوت می‌کنند مجبور به اعتراض می‌شویم

فخاری‌ زواره‌‌ استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این تجمع‌ با اشاره به اینکه موفقیت‌های کشور در دوران تحریم و شرایط سخت حاصل شده است، گفت: دشمنان ما هیچگاه‌ لطفی  جهت کمک به تحقیقات علمی ما نکرده‌اند و همواره با اعمال تحریم سدی‌ در برابر تأمین وسایل و تجهیزات ما شدند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ با اشاره به اینکه تا به امروز‌ تمام قطعات مورد نیاز خود را تأمین کرده‌ایم، گفت: هر قطعه‌ای که در کشور نیاز داشتیم با هزینه چند برابری خودمان تأمین کردیم‌ و موفقیت‌هایی در حد خود به دست آوردیم‌.

وی ادامه داد: حالا که موفقیت‌هایی بزرگ کسب کرده‌ایم بازرسان‌ پیدا شده‌اند و می‌خواهند جلوی کار ما را بگیرند‌ مگر آنها چه قرابتی‌ با ما دارند که بخواهند از کار ما سر در بیاورند؟

دانشجویان خط مقدم رهبری در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها تجمع کردند

فخاری‌ زواره‌ در خصوص پژوهش‌ها گفت: مگر دانشگاه‌ها مستقل نیستند و مگر آرزوی ما استقلال کشور نیست؟ چرا اجازه می‌دهیم در پژوهشهای روزمره‌مان سرک بکشند‌؟ امروز غریبه‌هایی که همیشه مانع کار و تحقیقات ما بوده‌اند سرزده‌ در دانشگاه‌های ما وارد شده‌اند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ اظهار کرد: شما با مسئولین‌ دانشگاه‌ و کشور چه معامله‌ای کردید‌ که اینگونه‌ نوامیس‌ علمی‌تان را به معرض‌ نمایش گذاشته‌اید؟ مگر در فرصت‌های مطالعاتی اساتید‌ در دانشگاه‌های تهران آنها اجازه می‌دهند که ما روی هر موضوعی کار کنیم که حال دستاوردهای‌ خود را در معرض آنها قرار دهیم‌.

وی با بیان اینکه اگر روابط دو طرفه بود می‌توانستید‌ توقع بازدید داشته باشید، گفت: اگر اینگونه بود ما می‌توانستیم اجازه دهیم‌ که آنها از دانشگاه ما بازرسی‌ کنند اما بدون اجازه وارد حریم‌ خصوصی اساتید ما شدند.

فخاری‌ زواره‌ با بیان اینکه بازرسی از دانشگاه برای ما ننگ‌ است، اظهار کرد: برای دانشگاه و دانشگاهیان‌ ننگ است که بخواهند هر وقت دلشان خواست حریم ما را پایمال‌ کنند و به آن وارد شوند حتی اگر به قیمت جانمان هم باشد از این حریم دفاع خواهیم کرد.

دانشجویان خط مقدم رهبری در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها تجمع کردند

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی‌ تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجازه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان‌ هسته‌ای و رشته‌های حساس را به بازرسان‌ نخواهیم داد، ایشان فرمودند من اجازه نخواهم داد بیگانگان‌ بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز این ملت بازجویی کنند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجازه بازرسی‌ از دانشگاه را به بازرسان‌ نخواهیم داد

وی اظهار کرد: توقع نداریم که در کشور خودمان برای حفظ حرمت دانشگاه مجبور به تجمع و اعتراض شویم‌ احساس می‌کنیم که مسئولان‌ آموزش عالی کوتاهی کرده‌اند لذا خود به میان آمدیم و امیدواریم که مسئولان دانشگاهی به خود بیایند‌ و در قبال امنیت دانشگاه‌ کار کنند.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه محل‌ تولید علم است اظهار کرد: برای تولید علم‌ باید تفکری نو داشت و برای داشتن فکر جدید‌ دانشگاه باید‌ از امنیت کافی برخوردار باشد تا فکر استاد و دانشجو در تمام گستره‌های علمی جولان‌ دهد.

فخاری زواره‌ با اشاره به بیانات رهبری گفت: در هر رویارویی‌ دیپلماتیک‌ دو میدان وجود دارد‌ که باید مورد توجه قرار گیرد؛ میدان اصلی که میدان واقعی است، عمل و تولید دارایی است و میدان دیپلماسی‌ و سیاست که عرصه‌ تبدیل این دارایی‌ها به امتیاز و تأمین منافع ملی است.

استاد دانشکده‌ شیمی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: امنیت ملی را شهریاری‌ها تضمین‌ کرده‌اند و چراغ‌ خانه این مرز و بوم به همت احمدی‌ روشن‌ها و رضایی‌ نژادها روشن است؛ ما اجازه نمی‌دهیم که سرمایه‌های علمی این کشور توسط جاسوسان‌ بازرس نما شناسایی شود.

متن بیانیه دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها

 در انتهای این  تجمع دانشجویان بیانیه‌ای به شرح ذیل قرائت کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است امام خامنه‌ای: «می‌گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم ما اجازه نمی‌دهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ای حساس و مهمی اندک اهانتی شود من اجازه نمی‌دهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما با فرزندان برجسته و عزیز ملت ایران که این دانش گسترده به این جا رسانده‌اند بخواهند بنشینند حرف بزنند در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمی‌دهد هیچ دولتی اجازه نمی‌دهد دانشمندانشان را مخفی می‌کنند نمی‌گذارند اسم هایشان را هم کسی بفهمد دشمن پررو و وقیح توقع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما با اساتید ما با محققین ما گفتگو کنند مذاکره کنند درباره چه درباره پیشرفت اساسی بومی علمی در این کشور. این اجازه مطلقا داده نخواهد شد این را هم دشمنان بدانند هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چنین شود بدانند»

در شرایطی که در این روزها و ماه‌ها دولت جنایتکار آمریکا از برجام خارج شده و هیچ گونه پایبندی به اجرای قرارداد ناموفق برجام از طرف اروپاییان مشاهده نمی‌شود متاسفانه نه تنها از سوی دولت به اصطلاح تدبیر و امید موضوع مناسبی در قبال این موضوع گرفته نشده است بلکه باعث شده جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ قید و شرطی به تعهدات خود همچنان عمل نماید.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: حال با تاسف و تاثر و اندوه باید گفت مدتی است عده‌ای بیگانه که سال‌ها است که در پوشش آژانس انرژی اتمی اتحاد ارزشمند هسته ای علمی و نظامی را به خارج از کشور منتقل می‌کنند با گستاخی تمام به خود اجازه دادند که پا به صحن مقدس دانشگاه‌هایی گذارند که از آن احمدی‌روشن‌ها شهریاری‌ها و رضایی‌نژاد عروج کردند و تاسف‌بارتر آنکه عده‌ای در داخل نیز چراغ سبز ورود به دانشگاه‌ها نیز نشان دادند و با تطمیع و تهدید و ... سعی می‌نمایند تا پیش از افشای این فضاحت دهان منتقدان را ببندند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در این بیانیه آوردند ما دانشجویان انقلابی و دانشگاهیان دیگر اجازه نخواهیم داد بیگانگان دانشمندان ما را بشناسند و تاوان گرایش‌های غرب‌پرستان بعضی مسئولین مبهوت و مقهور نظام‌های لیبرال‌ را عزیزان همچون شهیدان هسته‌ای با خون پاک‌شان دهند.

ما نمی‌گذاریم کسانی نظیر شهید هسته‌ای دکتری مجید شهریاری شناسایی شوند بدانید ما هرگز اجازه ادامه چنین حقارتی را نخواهیم داد این تجمع چشمه کوچکی از اتحاد ملت بزرگ ایران علی‌الخصوص دانشگاهیان و دانشجویان کشور است و اگر لازم بشود کفن پوش برای حفظ عزت و امنیت کشور تا پای جان می ایستیم و آتش به اختیار در برابر این حرکت توهین آمیز ایستادگی می‌کنیم و عصای خود را بر زمین می‌کوبیم تا چشم جوشان این تجمع نه تنها بر فضای علمی و دانشگاهی کشور بلکه بر تمامی مردم این سرزمین جاری شود و پیام ما به همگان برسد و قطعا این تجمع طلیعه حرکتی بزرگ خواهد بود که به واسطه آن پای جاسوسان از دانشگاه‌های کشور قطع خواهد شد و دهان‌هایی که امر به خیانت می‌کنند بسته خواهد شد و ما دانشگاهیان نخواهیم گذاشت تا در درون خانه مورد هجوم دشمنان قرار بگیریم چرا که ما ملت ذلت نیستیم و ملت عزت هستیم.

در بخش انتهایی این بیانیه آمده است این تجمع تلنگری است برای بیدار کردن مسئولین کشور و اگر لازم است دانشجوی انقلابی از تمام ظرفیت‌های قانونی و مدنی خود برای مقابله با نقشه‌های دشمن استفاده خواهد کرد مسئولین بدانند اگر از این اقدام جاسوسانه جلوگیری نشود ما وارثان خون شهیدان ایستادگی نخواهیم کرد چرا که مولای ما امیرالمومنین فرمود که «همانا مردمی که از جهاد روی برگردانند خداوند ذلت بر تن آنان می‌پوشانند و بلا بر سر آنان فرود می‌آورد حقیر و ذلیل می‌شوند عقل و فهمشان تباه می‌شوند به خاطر تضییع حق جهاد حق آنان پایمال می‌شود و از عدالت محروم می‌شوند به خدا سوگند هر ملتی که در درون خانه‌اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد.»

فان حز‌ب الله هم الغالبون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان نباید اجازه باز رسی به انها بدهند
Germany
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
عجب تجمع با شگوهی.
Germany
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
ای خددددا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
این چه وضعشه آخه
Iran (Islamic Republic of)
خ س
۱۷:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
به نام خدا
احسنت بر شما جوانان بصیر و انقلابی
ای کاش برخی از افراد کشور ذره ای از این بصیرت را داشتند!
حالا که آمریکا از برجام خارج شده، چرا ما باید همچنان به این توافق پایبند باشیم؟!
چرا باید بازرسان بدون اجازه وارد مراکز علمی و تحقیقاتی ما شوند و اطلاعات و دستاوردهای ما را ذخیره و ضبط نمایند؟! نیستند؟!
خدایا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر غیرت ایرانی تون
Saudi Arabia
مصمم
۱۶:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
من نمی دانم وقتی که اروپا به ملت صلح طلبی مثل ملت ایران با این سایقة روشن و افتخار آمیز اینقدر بی اعتماد است چرا ما باید به آنها با آن سابقة بد و لرزان و غیر قابل اعتماد ، اعتماد کنیم و اجازه دهیم آنها حتی به مراکز علمی ما سرک بکشند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
خیانتکاران وابسته به انگلیس اینکارو میکنن
United States of America
گ
۱۶:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
امریکا هیچم قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا پاي منافقين رو از سر اين مملكت كوتاه كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شما دلاوران خطه علم ودانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
نباید اجازه داد وارد این دانشگاه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
برجام مارو به این روز انداخت
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
اگه این توافق ننگینو نمیپذیرفتیم الآن به مراتب شرایطمون بهتر از الآن بود.مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
لعنت به وطن فروش ها
Iran (Islamic Republic of)
مروارید
۱۴:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
جانم فدای رهبر
احسنتم ب دانشجوهای ایرانی پرست..شیرمادرتان حلالتان
افتخارمیکنیم ک همچین انسانهای باغیرتی درون کشورهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
ای وای خدایا بوی خیانت میاد.
Hungary
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
آفرین
آخرین اخبار