برگزاری رزمایش نظامی چین در دریای موردمناقشه با آمریکا

جنگنده‌های چینی بر فراز آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی رزمایش نظامی برگزار و از مهمات جنگی استفاده کردند.

برگزاری رزمایش نظامی چین در دریای موردمناقشه با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی ژاپن تایمز، جنگنده‌های چینی بر فراز آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی رزمایش نظامی برگزار و از مهمات جنگی استفاده کردند.

تلویزیون سی سی تی وی چین این رزمایش نظامی را پوشش داده است و مقامات رسمی چین نیز آن را تایید کرده‌اند. چین در این مانور از ده ها هواپیمای جنگنده و بمب افکن برای آزمایش قدرت تهاجمی نیروهای خود استفاده کرد. این مانور در حالی برگزار شد که طی هفته گذشته آمریکا بمب افکن های سنگین و بزرگ (بی-52) را بر فراز این دریا عبور داده بود.

پکن روز پنجشنبه 5 مهر واشنگتن را به سبب به پرواز در آوردن بمب افکن های بی-52 بر فراز دریای چین جنوبی مورد سرزنش قرار داده بود. سخنگوی وزارت دفاع چین اظهار داشت: «دیدگاه چین در خصوص دریای چین جنوبی همیشه روشن بوده است. چین به شدت با اقدامات تحریک کننده نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی مخالف است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد».

در همین اثنا، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که برخی از کشورها به بهانه دریانوردی آزاد به امنیت و حاکمیت کشورهای دیگر آسیب می رسانند و ثبات و آرامش منطقه را بر هم می زنند. اواخر ماه گذشته میلادی، بمب افکن های بی-52 آمریکا مانوری مشابه را بر فراز آب های دریای چین جنوبی برگزار کردند.

کشورهای چین، تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین مدعی حاکمیت بر بخش هایی از دریای چین جنوبی هستند. واشنگتن و پکن نیز تا کنون درگیری های لفظی زیادی بر سر این آب ها داشته اند. سالانه حدود 3 تریلیون (3000 میلیارد) دلار کالای تجاری از آب های دریای چین جنوبی عبور می کند. چین در سال های اخیر چندین پایگاه نظامی در این آب ها مستقر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار