بی احتیاطی در نگهداری رمز بانکی دردسرساز شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر، از شناسایی و دستگیری عامل برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ ۴ میلیون ریال از حساب بانکی خانمی جوان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد کیف پول وی که حاوی کارت‌های بانکی به همراه رمزهایشان بوده مفقود شده که پس از مدتی متوجه می‌شود مبالغی از حسابش در حال کسر شدن است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از پرینت حساب شاکی مشخص شد برداشت انجام شده از حسابش در قالب دریافت رمز دوم کارت و از طریق خرید اینترنتی صورت گرفته است که پس از تحقیقات به عمل آمده متهم شناسایی و توسط پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: متهم که مرد ۴۰ ساله است در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به جرم خود اعتراف و در خصوص اطلاعات حساب شاکی اعلام داشت؛ پس از پیدا کردن کارت بانکی، با توجه به اینکه رمز کارت بر رویش نوشته شده بود، برای آن رمز دوم تعریف کرده و از آن طریق اقدام به خرید شارژ و خرید اینترنتی برای خود و پسر خاله اش کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست از قرار دادن و یا نوشتن رمز کارت بر روی آن خودداری و به هیچ عنوان رمز دوم خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/پ

سرقت از حساب بانک

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار