برگزاری مانور آگاهسازی جامعه نسبت به خودروی ناشنوایان در بیرجند

بمناسبت روز جهانی ناشنوایان مانور آگاهسازی جامعه در مواجهه با رانندگان ناشنوا و کم شنوا در بیرجند برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  رضازاده معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری مانور  گفت :  مهمترین مشکل ناشنوایان عدم توانایی در برقراری ارتباط است .

وی افزود: به منظور پیشگیری از حوادث در حین رانندگی و ضرورت اگاهی سایر رانندگان نسبت به تهیه و نصب برچسب ناشنوایان اقدام شده است.

رضازاده ادامه داد : در این مانور با نصب هولوگرام راننده ناشنوا بر روی شیشه عقب ماشین و پلاک موتور سیلکت این هشدار به دیگر رانندگان داده می شود که راننده ی جلویی آنها کم شنوا و ناشنواست و از بوق زدن بی مورد و هر کاری که باعث بر هم خوردن نظم عمومی و تمرکز راننده کم شنوا شود پرهیز نمایند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی بیان کرد : جهت برقرای ارتباط با کم شنوایان شدید و ناشنوایان سعی شود حتی الامکان درخواست و یا موضوع نوشتاری عنوان شود و از ایجاد سرو صدا و جروبحث خودداری گردد چون سر و صدا باعث اختلال بیشتر در درک شنوایی می شود.

رزاقی کارشناس شنوایی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همیشه سعی شود شمرده شمرده و با حوصله با افراد دارای اختلال شنوایی صحبت شود.

وی ادامه داد : در بسیاری مواقع بلند صحبت کردن و یا ایجاد بوق ممتد موحب سردرگمی و برهم زدن ارامش روحی افراد شده که این امر به تدریج موجب انزوا، افسردگی و گاها پرخاشگری افراد کم شنوا می شود.

این مانور با حضور معاون توانبخشی اداره کل، مدیر و همکاران بهزیستی بیرجند ، جمعی از مسئولان بهزیستی و تعدادی از رانندگان کم شنوا و ناشنوا مانور برگزار شد.

برگزاری مانور آگاهسازی جامعه نسبت به خودروی ناشنوایان در بیرجندبرگزاری مانور آگاهسازی جامعه نسبت به خودروی ناشنوایان در بیرجند

برگزاری مانور آگاهسازی جامعه نسبت به خودروی ناشنوایان در بیرجند

برگزاری مانور آگاهسازی جامعه نسبت به خودروی ناشنوایان در بیرجند

انتهای پیام/ ط آ

 نصب برچسب بر روی خورروهای ناشنوایان

برچسب ها: بهزیستی ، ناشنوایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار