اجرای طرح آمارگیری با هدف مقاوم سازی در ۴۰۴ روستای مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: چهارمین دوره طرح آمارگیری در ۴۰۴ روستای استان با هدف بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی از ۲۱ مهر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد خانی نوذری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی استان از ۲۱ مهر به مدت ۳۰ روز در ۴۰۴ روستای استان اجرا می‌شود و ۱۲ هزار واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ساخت مسکن برای محرومین و اقشار مستضعف را رسالت بنیاد مسکن بیان کرد و افزود: چگونگی استفاده از مصالح بومی، اجرای معماری اسلامی، بهسازی فضا‌های زیستی و معیشتی و تعیین ویژگی‌های فنی و اقتصادی واحد‌های مسکونی روستایی، از اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از بهسازی ۱۸۵ هزار واحد مسکونی از زمان آغاز این طرح تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان بهسازی و مقاوم سازی شدند.

خانی افزود: امسال نیز به ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی با سود ۵ درصد در استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان این که تاکنون بیشتر کسانی که از این تسهیلات استفاده کردند از مناطق روستایی حاشیه شهر‌ها بودند، گفت: واحد‌های مسکونی مناطق روستایی بالادست و کوهستانی با وجودی که بیشتر به مقاوم سازی نیاز دارند، کمتر تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: بخشداران و دهیاران این مناطق هم باید ساکنان این روستا‌ها را برای دریافت تسهیلات تشویق کنند و هم با ماموران و کارشناسان فنی آمارگیری برای دریافت آمار صحیح همکاری کنند.

انتهای پیام /ر

پرداخت تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی روستا‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار