تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان نهبندان

در طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان نهبندان که امروز به تصویب رسید قرار است زباله های شهری و روستایی شهرهای نهبندان و شوسف جمع آوری و در مکانی مشترک دفن شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بخشی شهردار نهبندان امروز در کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: روزانه 10 تن زباله از شهرهای نهبندان و شوسف جمع آوری می شود که با اجرای طرح جامع مدیریت پسماند، این زباله ها به مکانی مشترک منتقل و دفن می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون پسماندها و نخاله های ساختمانی نهبندان در فاصله 22 کیلومتری این شهر و زباله های شوسف هم در فاصله 800 متری شهر دفن می شوند افزود: سال 96 قراردادی با مشاور طرح جامع بسته شد که با هدف صرفه جویی و کاهش هزینه های جمع آوری زباله، مکان مشترکی را با رعایت ملاحظات زیست محیطی و بهداشتی پیشنهاد دهد.


بخشی گفت: پس از ایجاد مکان مشترک، در صورت توجیه اقتصادی، برای بازیافت زباله ها و تفکیک آنها از مبدا، اقدام خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این کارگروه 45 روز به مشاور طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان نهبندان مهلت داد تا نسبت به بازنگری در طرح و ارائه طرح جمع آوری زباله های روستایی هم اقدام کند.


علوی مقدم با تأکید بر فرآوری و بازیافت زباله های جمع آوری شده افزود:80 درصد زباله های موجود دارای ارزش بالایی هستند که امروز در خیلی از استانها از آنها کود کمپوست تولید می شود.


وی با بیان اینکه بازیافت زباله، منابع درآمدی پایدار برای شهرها است گفت:در کنار مکانهای جمع آوری زباله می توان خوشه های صنعتی وابسته به فرآوری را ایجاد کرد تا در کنار مدیریت پسماند به اشتغالزایی هم کمک شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: استاندار ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.