پیش بینی برداشت ۲۶۰۰ تن هندوانه و خربزه دیم در گناباد

برداشت هندوانه و خربزه دیم، از سطح ۱۴۰ هکتار از مزارع جالیزی شهرستان گناباد روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند.

علی صداقت مسئول اداره زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: دو هزار هکتار از محصولات باغی و زاراعی شهرستان گناباد به صورت دیم کشت می‌شود که ۱۴۰ هکتار از این اراضی مربوط به کشت جالیزی به صورت دیم می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب اوایل سال، پیش بینی می‌شود ۲۶۰۰ تن هندوانه و خربزه دیم از سطح ۱۴۰ هکتار از مزارع دیم شهرستان گناباد، برداشت شود.

 مسئول اداره زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناباد اظهار کرد: از هر هکتار مزرعه دیم، حدود ۸۰ تن هندوانه و ۶۰ تن خربزه دیم برداشت خواهد شد.

صداقت  گفت: کار برداشت هنداونه و خربزه دیم، از اوایل مرداد ماه آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به طعم عالی و خواص بالای محصولات دیم، اظهار کرد: این محصولات به علت عدم استفاده کود و سم و کشت در کویر، داری خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی و طعمی عالی است که استقبال مردم منطقه از این محصول بسیار زیاد است.

 مسئول اداره زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناباد  گفت: کشت این محصولات در بند سار‌هایی که در بیابان توسط اجداد روستائیان در قدیم احداث شده است، از آب باران آبیاری می‌شود در خرداد ماه آغاز و مدت ۸۰ روز طول می‌کشد تا محصول آماده برداشت شود.
 
انتهای پیام//ح.ت
 

برداشت هندوانه و خربزه دیم در گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار