مذاکرات نفتا بین آمریکا و کانادا همچنان بدون نتیجه

مذاکره کنندگان کانادایی و آمریکایی در خصوص برخی اختلافات در زمینه تجارت آزاد به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده اند اما برخی اختلاف نظر‌ها همچنان بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

مذاکرات نفتا بین آمریکا و کانادا همچنان بدون نتیجهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های کانادا به نقل از برخی منابع اعلام کردند مذاکره کنندگان کانادایی و آمریکایی در خصوص برخی اختلافات در زمینه تجارت آزاد موسوم به نفتا به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده اند، اما برخی اختلاف نظر‌ها همچنان بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری رئیس جمهور آمریکا تایید کرد دو طرف با حسن نیت مذاکره می‌کنند و نتایج چانه زنی‌ها صبح دوشنبه مشخص خواهند شد.

وی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: «ما می‌توانیم بگوییم که فردا صبح خبر‌هایی دریافت خواهید کرد که مهم خواهد بود و شاید موجب حرکت بازار شود.»

این در حالی است که دفتر نخست وزیر کانادا به نوبه خود اعلام کرد مذاکرات ادامه خواهد داشت و در حال حاضر نباید چیزی اعلام شود.

پیتر ناوارو یادآور شد مهلت مشخص شده برای این توافق یکشنبه شب است تا بتوان متن این توافقنامه را به کنگره تسلیم کرد. تفاهم بین واشنگتن و اتاوا این امکان را برای کانادا فراهم خواهد کرد تا این کشور به توافقنامه نفتا بپیوندد.

انتهای پیام/

ادامه اختلاف نظر آمریکا با کانادا درباره نفتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار