مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش مجدد قیمت شیرخام در بازار کذب است

یک مقام مسئول گفت:بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار،نرخ خرید شیر خام از دو ماه گذشته تا کنون تغییری نداشته است.

افزایش مجدد قیمت شیرخام در بازار کذب استاحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش مجدد قیمت شیرخام در بازار را تکذیب کرد و گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار در دو ماه گذشته، نرخ مصوب خرید هر کیلو شیر خام از دامدار یک هزار و 570 تومان اعلام شد و از آن زمان به بعد،قیمت شیرخام افزایشی نداشته است.

وی افزود: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار،اگر شیر دریافتی از دامداران چربی،پروتئین بیشتر و آنتی بیوتیک کمتر داشته باشد، بسته به کیفیت ،مبلغی بیشتری تحت عنوان جایزه به تولیدکننده پرداخت می شود.

مقدسی با اشاره به دلایل افزایش مجدد قیمت لبنیات در بازار گفت: طبق اذعان کارخانه های لبنی،هزینه های بسته بندی تا 300 درصد افزایش یافته است چرا که پتروشیمی ها حاضر به عرضه در بورس کالا نیستند و کارخانه های لبنی به ناچار باید مواد بسته بندی مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کنند.

نیازی به واردات شیرخشک نداریم/ افزایش 10 درصدی تولید شیرخام در سال جاری

رئیس انجمن صنفی گاوداران در بخش دیگر سخنان خود از افزایش بالای 10 درصدی تولید شیرخام خبر داد و افزود: در پنج ماهه امسال،تولید شیرخام نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است،از این رو اظهارات صنایع لبنی مبنی بر کمبود عرضه صحت ندارد.

وی ادامه داد: روزانه 22 هزار و 500 تن شیر جذب صنایع لبنی و کارخانه های شیرخشک می شود که با این وجود نیازی به واردات شیرخشک نیست.


بیشتر بخوانید: بازهم گرانی لبنیات در سایه غفلت سازمان حمایت


مقدسی با اشاره به اینکه روزانه 20 هزارتن شیرخام تحویل و جذب کارخانه های لبنی می شود،تصریح کرد: این درحالی است که صنایع لبنی برای عدم نیاز به واردات شیرخشک،خواستار تحویل روزانه 19 هزارتن شیرخام هستند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات دامداران از سوی کارخانه های لبنی،دامداران از ابتدای سال به صورت مستقیم با صنایع شیرخشک در ارتباط هستند که همین موضوع بهانه ای شد تا کارخانه های لبنی موضوع کمبود شیرخام و واردات شیرخشک را مطرح کنند چرا که در گذشته با تحویل شیرخام از دامداران آن را به صورت کارمزدی در اختیار صنایع قرار می دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اگر واقعا قیمت ارز پایین بیاد و پول ملی تقویت شود کالاهایی که نرخشان ظرف چهار پنج ماه اخیر رسما گران شده آیا پایین خواهد آمد نظر بنده که منفی است شما چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
یه هفته شیر تو بازار نبود الان که اومده دوباره گرون شده .
آخرین اخبار