۶۱ درصد مددجویان کمیته امداد سبزوار زنان سرپرست خانوار هستند

۱۳ هزار و ۲۱۱ زن سرپرست خانوار ۶۱ درصد از مددجویان، کمیته امداد سبزوار را تشکیل می‌دهند.

۶۱ درصد مددجویان کمیته امداد سبزوار زنان سرپرست خانوار هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس کمیته امداد سبزوار گفت: ۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۳۰۶ هزارنفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت این اداره قرار دارند که ۶۱ درصد آن‌ها با ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر دارای زن سرپرست خانوار هستند.

محمد داورزنی، با عنوان اینکه رویکرد اصلی این نهاد بر توانمند‌سازی اقتصادی و فرهنگی مددجویان استوار است گفت: زنان تحت حمایت این اداره به سبب فوت همسر، طلاق و آسیب‌های اجتماعی سرپرست خانوار شده‌اند.

داورزنی یکی از بسته‌های تشویقی برای توانمندسازی زنان را ایجاد شغل بیان کرد و افزود: با پرداخت ۶۷ درصد از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد سبزوار ۴۵۱ فرصت شغلی برای آن‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدماتی، تولیدی، صنعتی و صنایع غذایی ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد سبزوار به بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز اشاره و اظهار کرد: در این جهت اهدای جهیزیه و یا کمک‌هزینه ازدواج باارزش سه میلیون تومان و اعطای تسهیلات اشتغال برای همسران آنان فراهم می‌شود.

وی در ادامه نیز به تعهد ساخت ۲۲۰ مسکن توسط کمیته امداد سبزوار در امسال خبر داد و افزود: برای ساخت هر واحد مسکن روستایی ۴۵ میلیون تومان و هر  ۵۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

داورزنی ادامه داد: برای ساخت و مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و باقیمانده نیز با کمک سپاه پاسداران و مشارکت خیران تأمین می‌شود.

شایسته ذکر است: اکنون یک هزار و ۳۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد سبزوار فاقد مسکن هستند یا منازل آن‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارد که به مشارکت خیران و نیکوکاران نیاز هست.

انتهای پیام// ف. ح
 
یک هزار و ۳۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد سبزوار فاقد مسکن هستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار