خودکفایی شهرستان نجف آباد در زمینه محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: این شهرستان از نظر تولید تخم مرغ، مرغ، شیر و فرآورده های لبنی، عسل، گوشت بوقلمون و دیگر محصولات کشاورزی کاملا خودکفا است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی مطهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد در این باره اظهار کرد: این شهرستان از نظر تولید تخم مرغ، مرغ، شیر و فرآورده های لبنی، عسل، گوشت بوقلمون و دیگر محصولات کشاورزی کاملا خودکفا است و حتی در بخش هایی مقادیر قابل توجهی صادرات نیز داریم.

وی از رتبه نخست نجف آباد در زمینه تولید گوشت بوقلمون و تجهیزات صنعت زنبورداری در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: در بخش تولید ماهیان زینتی با هفت و نیم میلیون قطعه در سال، رتبه دوم استان و در زمینه تعداد کلنی های زنبور عسل نیز جایگاه نخست اصفهان را به خود اختصاص داده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد ادامه داد: سالیانه به طور متوسط شاهد تولید ۱۳۶ هزار تن شیر، ۲۰هزار تن گوشت سفید، ۱۳ هزار تن تخم مرغ، پنج و نیم تن گوشت قرمز و بیش از ۱۱۰۰ تن عسل در سطح شهرستان هستیم.

وی همچنین با اشاره به توزیع ۳۸۰ تن کود اوره، ۳۰ تن کود فسفات و ۳۰ کود فسفاته بین بهره برداران از ابتدای سال جاری تاکنون، اضافه کرد: در سال جاری از حدود ۳۳۰ هکتار اراضی گندم شهرستان، نزدیک به ۱۴۷۰ تن گندم برداشت شد که هزار تن آن به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مطهری از شناسایی ۱۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و طرح دعوی برای هفت مورد از آن ها با مجموع متراژ چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ منابع خاک و با انجام اقداماتی مانند کاهش زمان عملیات خاک ورزی که به کاهش هزینه تولید منجر می شود، در سال جاری اصول کشاورزی حفاظتی در سطح ۴۵۵ هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/م

وضعیت کشاورزی در شهرستان نجف آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.