بوشهر/

اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان استان بوشهر

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: به منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان تلاش می‌کنیم مبلغی حدود 50 میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی ترزیق شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بوشهر؛رضا عوض‌پور چهارشنبه شب در آیین جشن شکرگزاری زکات خرما در تنگستان به ابعاد اجتماعی زکات اشاره و اظهار داشت:پرداخت زکات منجر به تعدیل ثروت، توزیع برابر فرصت‌ها، ایجاد اشتغال و از همه مهم‌تر منجر به تقویت بنیه‌های دینی در جامعه می‌شود.
 
وی کشاورزی را از محورهای اساسی توسعه استان بوشهر برشمرد و عنوان داشت:بخش عمده‌ای از اشتغال و اقتصاد استان به بخش کشاورزی گره خورده که در این راستا توجه به مسائل این بخش در اولویت کاری استان است.
 
عوض‌پور به اقدامات صورت گرفته در جهت رونق بخش کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد:در سال گذشته بالغ بر 91 هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری خریداری شد که به نسبت سال گذشته قریب به 67 درصد رشد داشته و این رشد از برکات پرداخت زکات در بین کشاورزان است.
 
وی ادامه داد:همچنین حدود 4 هزار و 500 تن گوجه‌فرنگی که صیفی‌کاران استان قادر به فروش آن نبودند با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال کمک دولتی خریداری شد.
 
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر افزود:در بحث خرمای استان نیز بیش از 7 هزار تن خرما با اعتباری قریب به 90 میلیارد ریال برای حل مشکلات باغ‌داران هم‌استانی در دو نوبت خرید توافقی و تضمینی انجام شد.
 
وی از تقویت توسعه صندوق توسعه کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و گفت:به منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان تلاش می کنیم مبلغی حدود 50 میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی ترزیق شود.
 
عوض‌پور بر تسریع در احداث پروژه سد باهوش اهرم و سد خائیز تاکید کرد و اظهار داشت:به منظور تامین آب کشاورزی در شهر اهرم و زمین‌های پایین‌دستی آن امسال عملیات اجرایی این سد پرشتاب‌تر از سال گذشته اجرا می‌شود و در این راستا مبلغ 20 میلیون دلار اعتبار از محل فاینانس پیشنهاد شده است.
 
وی افزود:همچنین سد باغان در شهرستان جم، سد دشت‌پلنگ در دشتی و سد دالکی در دشتستان برای رونق بخش کشاورزی در دست ساخت است.
 
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تامین سوخت کشاورزی را از دیگر مشکلات کشاورزان برشمرد و از تدوین برنامه‌ای هدف‌مند و نظام‌مند برای تامین سوخت کشاورزی خبر داد.
 
وی بر اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت:با توجه به استفاده کشاورزان استان از شیوه‌های سنتی نظیر غرق‌آبی ضروری است به منظور بهره‌وری و مصرف بهینه آب از شیوه‌های جدید آبیاری بهره ببریم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.