برای ثبت نام پیاده روی اربعین به دفاتر مجاز مراجعه کنید

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت:  مردم برای ثبت نام پیاده روی اربعین به دفاتر مجاز مراجعه کنند

برای ثبت نام پیاده روی اربعین به دفاتر مجاز مراجعه کنیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ساغرچی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگارما با اشاره به اینکه ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی  ازپنجم مهر ماه  آغاز شده است افزود:۳۳ دفتر زیارتی در استان که دارای مجوز از سازمان حج وزیارت هستند ثبت نام پیاده روی اربعین را بر عهددارند.
وی ادامه داد: ثبت نام از طریق سامانه سماح به مراتب ارزان تر از مراجعه به کنسولگری عراق تمام می شود.

ساغرچی اظهار داشت: با ثبت نام در سامانه سماح نرخ هر دلار برای متقاضیان حضور در این حماسه عظیم 80 هزار ریال محاسبه می شود و این در حالی است که اگر از طریق کنسولگری اقدام شود نرخ هر دلار برای مراجعه کنندگان 2 برابر این مبلغ ارزیابی می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم برای ثبت نام در این طرح فقط از طریق دفاتر مجاز باید اقدام کنند، افزود: 33 دفتر زیارتی در این استان دارای مجوز از سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه ثبت نام پیاده روی اربعین را بر عهده دارند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه ثبت نام در این طرح تا یک هفته قبل از اربعین ادامه می یابد از صدور ویزا در مدت 48 تا 72 ساعت خبر داد.

ساغرچی خاطرنشان کرد: افراد متقاضی می توانند مدارک خود از جمله پاسپورت و عکس را به دفاتر زیارتی مجاز ارایه کرده و از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: هزینه ثبت نام در این طرح 41 دلار معادل سه میلیون و 777 هزار ریال است که متقاضیان می توانند معادل ریالی را پرداخت کنند.

ساغرچی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار متقاضی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، توصیه کرد که برای آسان سازی در روند ثبت نام هرچه سریع تر اقدام شود.

گفتنی است: سال گذشته در استان همدان 17 هزار نفر برای پیاده روی اربعین از طریق سامانه حج و زیارت اقدام کردند.

انتهای پیام/ج

برای ثبت نام پیاده روی اربعین به دفاتر مجاز مراجعه کنید

برچسب ها: محرم ۹۷ ، حج وزیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.