اشیاء تاریخی به دست قانون رسیدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک نفر حفار غیرمجاز در شهرستان باوی دستگیر شد و 13 شی تاریخی از وی کشف و ضبط گردید.

سرهنگ حسین بهداروند، فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: براساس گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باوی و باتوجه به گزارش واصله از پلیس اطلاعات شهرستان، طی عملیات بازرسی از شخصی با هویت معلوم 13 شی تاریخی شامل؛ یک عدد سکه، 6 عدد قاشق مفرغی، یک عدد سنجاق‎سر مفرغی، یک عدد ملاقه مفرغی و 4 عدد مهره سنگی که همگی دارای ارزش تاریخی هستند کشف و ضبط گردید.

وی اذعان داشت: متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ بهداروند اظهار کرد: طی گزارش دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در غار تاریخی پبده از توابع شهرستان لالی، نیروهای یگان حفاظت جهت اطلاع صحت و سقم موضوع بی‎درنگ به محل موردنظر اعزام شده و چند نفر را در حال حفاری مشاهده کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه افزود: نیروهای یگان حفاظت به منظور جلوگیری از متواری شدن متهمان، طی عملیات غافلگیرانه و پلیسی موفق شدند 6 نفر را دستگیر کرده و آلات و ادوات حفاری از آن ها کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری، تحویل نیروهای انتظامی شدند بیان داشت: ضمن تشکیل پرونده برای متهمان، موضوع از طریق مراجع محترم در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.