آغاز مراسم اربعین حسینی از مسجد جوانان نهاوند

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: امسال مراسم عزاداری روز اربعین با اجتماع هئیت‌های مذهبی از مقابل مسجد جوانان این شهرستان آغاز می‌شود.

آغاز مراسم اربعین حسینی در مسجد جوانان نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام موسی محبی، رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند از برگزاری مراسم ایام محرم با مشارکت ۸۰ هیئت مذهبی فعال در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: برنامه ریزی ها برای روز اربعین حسینی نیز انجام شده است.

وی به مشارکت خوب مردم نهاوند و حضور در مراسم و برنامه های فرهنگی و دینی اشاره کرد و گفت: برنامه های متمرکزی در مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی شهرستان نهاوند در شب و روز اربعین حسینی (ع) برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ واقعه ای همانند کربلا خون تمامی محبان را به جوش نمی آورد به همین دلیل اربعین باید هر چه  پرشور برگزار شود.

محبی برگزاری جلسات گفتمان دینی، قرائت زیارتنامه اربعین، حرکت دستجات سینه زنی در شهر نهاوند و شهرهای گیان، برزول و فیروزان، سخنرانی و نوحه سرایی خطیبان درمساجد و سرکشی هیئات مذهبی را ازجمله برنامه هایی عنوان کرد که توسط اداره تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

وی به برنامه های اربعین اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان دینی امر به معروف و نهی ازمنکر در مدارس و سخنرانی و روضه خوانی درمساجد، اعزام مبلغ به مساجد و هیئات مذهبی، از جمله برنامه های اربعین است.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند تاکید کرد: مراسم عزاداری روز اربعین شهر نهاوند، با اجتماع هئیت های عزادار از مقابل مسجد جوانان(شهید حیدری) به صورت دستجات سینه زنی و زنجیر زنی شروع و تا مصلی نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

برگزاری مراسم اربعین حسینی از مسجد جوانان نهاوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.