نبود مراکز فرآوری حلقه مفقوده دامپزشکی رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت :به علت نبود مراکز فرآوری ، ۲ تن مواد خام دامی فاسد شامل گوشت قرمز و مرغ از ابتدای سال تاکنون معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمود مقامی رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت: تنها کارخانه شیر رفسنجان ظرفیت محدودی دارد که فعال است و مشکلاتی که بعضا مطرح می‌شود، سرمایه‌گذار استقبال نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به انجام آزمایشات روی شیر خام بیان کرد: اخیرا آزمایشات تقلبات شیر را هم انجام می‌دهیم که از ابتدای هفته آینده شیر از نظر افزوده‌شدن مواد نگهدارنده برای ماندگاری بیشتر یا آب و…آزمایش می‌شود و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت : به دلیل شیوع آنفلوانزا با فروشندگان مرغ زنده برخورد و دو کشیک عصر و شب داریم که برای برخورد با این مورد و نیز فروش ماهی به صورت دستفروشی کنار خیابان‌ها، آماده هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان سازمان دامپزشکی را حافظ سرمایه‌های دامی کشور خواند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دارای یک هزار و ۷۰۰ عامل دانست.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان دامپزشکی در صرفه‌جویی هزینه‌های بهداشتی درمانی کمک بسزایی دارد، افزود: با نظارت کارشناسان دامپزشکی بر چگونگی ذبح و نیز سلامت دام و طیور از ورود مقدار قابل توجهی از گوشت قرمز و مرغ که مورد و بیماری دارند به بازار جلوگیری می‌شود.

مقامی تصریح کرد: در رفسنجان دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی جایگاه خوبی دارد بیش از ۱۰۰ واحد گاوداری صنعتی و نیمه‌صنعتی بین ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار راس گاو نگهداری می‌کنند و بین ۲۵۰ هزار راس تا ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰ واحد مرغداری مرغ گوشتی و ۸ واحد مرغ تخم گذار در شهرستان داریم.

وی بیان کرد: از نظر دام و طیور این شهرستان جزء دومین و سومین شهرستان‌های اول استان است و در زمینه دام و طیور تولید و اشتغال خوبی در رفسنجان ایجاد شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان ورود بخش خصوصی را در کنار دامپزشکی موفق خواند و بیان کرد: ۲۰ مرکز درمانی مایه‌کوبی و داروخانه به صورت خصوصی در این شهرستان فعال هستند که بازوی توانمند دامپزشکی به شمار می‌روند ضمن اینکه دامپزشکان سطح بالایی داریم که در خارج از شهرستان هم ویزیت می‌کنند همچنین ۴۰ دامپزشک در رفسنجان در بخش خصوصی دولتی کار می‌کنند.

وی گفت: ساماندهی کارنجات خوراک دام به صورت جدی پیگیری می‌شود که نظارت بر مواد اولیه انجام و داشتن پروانه دامپزشکی از ملزومات در این کارخانه است.

۱۲ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در رفسنجان وجود دارد.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار