پاسخ ظریف به پرسش خبرنگار شبکه «سی جی تی ان» درباره احتمال مذاکره با آمریکا

محمد جواد ظریف در مصاحبه با یک شبکه چینی به پرسش خبرنگار آن درباره احتمال مذاکره با «مایک پمپئو» پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در مصاحبه با شبکه خبری چینی «سی جی تی ان» به مسائل مختلفی از جمله روابط ایران و آمریکا اشاره کرد.

در این مصاحبه از محمد جواد ظریف سوال شد: اگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شما را صدا کند و بگوید بیایید با یکدیگر مذاکره‌ای داشته باشیم. بیایید با یکدیگر گفتگو کنیم. بیایید این مسئله را حل کنیم. آیا مایل به ملاقات با مایک پمپئو هستید؟

محمد جواد ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت: خب، من همیشه از گفتگو استقبال می‌کنم. اما گفتگو نیازمند اعتماد متقابل نیست؛ بلکه نیازمند احترام متقابل است و احترام متقابل از احترام به خود شروع می شود. این یعنی به تعهدات خود و به آنچه که توافق کرده‌اید احترام بگذارید. پمپئو نماینده یک شخص نیست؛ بلکه نماینده دولت آمریکاست و آمریکا –بر اساس قوانین بین‌المللی— ملزم به رعایت برجام (توافق هسته‌ای ایران) است. نه به این دلیل که این توافق با برگزاری فقط چند جلسه؛ بلکه با برگزاری جلساتی متعدد حاصل شده است و پس از آن هم مسئله قطعنامه شورای امنیت. آخرین باری که من بررسی کردم، آمریکا همچنان یک عضو دائمی شورای امنیت است. رئیس‌جمهور ترامپ در صندلی رئیس شورای امنیت سازمان ملل نشسته است. بنابراین آنها باید به این سازمان احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
آقای ظریف ما نخواهیم با شیطان امریکا وارد گفتگو شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مگر با شيطان هم ميشه مذاكره و همراه شد. ترامپ يك بچه شيطانه
اگر پيامبر. ص. و امامان معصوم. ع. با شيطانهاي زمان خودشون مذاكره و همراهي كردند ما هم ميتوانيم اينكار را انجام بديم. اينها يزيديان اين زمان هستند بايد باهاشون مبارزه و مقابله كنيم ما مسلمانان اسلام و عزت و شرفمان از هر چيزي برايمان مهمتر است. انها پول پرست و دنيا پرستند ولي ما پيشوايانمان چهارده معصوم هستند. اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
عشقه ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا به خیییر کنه بابا جان خیر و شر هیچوقتتتتت به تفاهم نمی رسند مسئله ی ما با امریکا مسئله ی فرهنگ خیر و شره...مگر با شیطان هم میشود مذاکره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
در گفتگو و مذاکره باید هم احترام متقابل باشد و هم اعتماد متقابل.
وقتی اعتماد هست مذاکره پشتوانه دارد وقتی اعتماد متقابل نیست باید دنبال پشتوانه دیگری گشت
Japan
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
جناب مصمم، یعنی شما می خواهید بگید آمریکا قابل اعتماده و این کارهایی که تابحال انجام داده، بدون منظور و نقشه ی قبلی بوده؟ لطف می کنید بگید در طول تاریخ روابط بین ایران و امریکا، کی امریکا کار درستی درحق ایران انجام داده، که بخواد این بار دومش باشه؟ اینها همه برای رسیدن به منافع خودش است .شما فکر می کنید دولت امریکا میاد بقول خودش از منافعش چشم پوشی کنه و ایران را راحت بگذاره؟ شما فقط اگر یکبار به سخنرانی رییس جمهور جدیدشون گوش کرده باشید، متوجه میشید که اونها کسی را غیر از خودشون نمی بینند. بهتر بگم، اونها خودشون را از همه ی انسانهایی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند، برتر و و اجدشرایط تر برای داشتن بهترین زندگی ها می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کسایی که به وعده وعیدهای آمریکاییها دلخوش کردن باید تا حالا فهمیده باشن که اینها سرابی بیش نیست مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کسایی که به وعده وعیدهای آمریکاییها دلخوش کردن باید تا حالا فهمیده باشن که اینها سرابی بیش نیست مرگ بر آمریکا
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
این یعنی چی؟؟؟؟یعنی مذاکره میکنیم اگه پمپئوبهمون احترام بذاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
نه دلبندم این یعنی نمیشه به کشوری که قطعنامه شورای امنیت رو زیر پا گذاشته اعتماد کرد کشوری که عضو دائم شورا و رئیس دوره ای این شورا هم هست. و مقر این شورا درکشور خودش هستش.
آقای ظریف در یک کلام خواسته بگه که امریکا به هیچ صراطی مستقیم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
چه اشکالی داره اگر آنها حرفشان را پس بگیرند و پایبندی خود را به برجام اثبات کنند و اعتراف کنند که کارشان اشتباه بوده و تکرار نخواهد شد بالاخره انسان اشتباه می کند آن هم آمریکا که او را باید جایزالصحه گفت نه جایز الخطا چون آمریکا هم احتمال داره که کار درستی انجام دهد هرچند غالب کارهایش مخصوصاً در مورد ایران غلط و اشتباه و شیطنت آمیز بوده است .
آخرین اخبار