آغاز طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان یزدی از امروز

رئیس اداره سلامت وتند رستی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز یزدی از طرح فلوراید تراپی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد حسینی تبار رئیس اداره سلامت وتند رستی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد گفت: طرح وارنیش فلوراید یا فلوراید تراپی به منظور جلوگیری از پوسیدگی مینای دندان ویژه تمامی دانش آموزان شش تا دوازده ساله یزدی به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

حسینی تبار با اشاره به اینکه  طرح فلوراید تراپی در دومرحله  اجرا می شود افزود: این طرح  به صورت شش ماه یکبار ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام می شود که امسال نیز بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز یزدی تحت پوشش این طرح هستند.

وی در ادامه جلوگیری از ۶۰ درصد پوسیدگی دندان را از مزیت‌های اجرای این طرح دانست و گفت: دانش آموزان قبل از اجرای طرح باید مسواک بزنند و سطح دندانهایشان کاملا خشک باشد تا دو ساعت بعد از فلوراید تراپی هم آب دهانشان را قورت ندهند، غذا نخورند و تا ۲۴ ساعت بعد هم مسواک نزنند.

حسینی تبار در پایان با اشاره به ضرورت حفظ دهان و دندان گفت: علاوه بر نظافت دندان‌ها و فلوراید تراپی، تغذیه نقش موثری در سلامت دندان‌ها دارد، خوردن لبنیات و موادغذایی حاوی کلسیم به ویژه در نوبت صبحانه به استحکام دندان‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

گفتنی است امسال ۶۵ درصد دانش آموزان استان یزد تحت پوشش این طرح هستند .

انتهای پیام/ی

طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان یزدی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار