۴۰ درصد از آمریکایی‌ها روزانه فست فود می‌خورند!

حدود نیمی از جمعیت آمریکا اعتیاد شدید به مصرف فست فود دارند و روزانه در رژیم غذایی خود از انواع فست فود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آمار‌ها نشان می‌دهند، حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها روزانه فست فود مصرف می‌کنند و این آمار بین ثروتمندان آمریکایی بیشتر از سایر گروه هاست.

بزرگسالان بین سنین ۲۰ تا ۳۹ سال، بیشترین مصرف فست فود در کشور آمریکا را دارند، در این بین بر طبق آمارها مردان بیشترین میزان مصرف فست فود را در اختیار دارند و زنان کمتر از فست فود استفاده می‌کنند.


پژوهش‌ها نشان می‌دهند بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکایی دچار چاقی واضافه وزن هستند و از این رو امکان مبتلا شدن به بیماری هایی، چون دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی در آن ها افزایش دارد.

فست فود‌های پرخطر و محبوب آمریکایی‌ها شامل، همبرگر، پیتزا، سوسیس و کالباس، خوراک‌های سرخ شده، سس‌های پرچرب و نوشابه‌های گاز دار شیرین است که بنا بر پژوهش‌های دانشمندان، رتبه یک مرگ و میر ناشی از بیماری در جهان را دارد.


محققان این یافته را از پژوهش‌های سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به دست آورده اند. آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۳۸ درصد بزرگسالان بین ۴۰ تا ۵۹ سال آمریکایی روزانه فست فود مصرف می‌کنند درحالی که این آمار بین افراد بالای ۶۰ سال حدود ۲۴ درصد است.

مصرف فست فود همچنین بین قومیت و نژاد‌های مختلف متفاوت است و بزرگسالان آمریکایی بیشتر از سفید پوستان و به میزان ۴۲ و ۴ دهم درصد فست فود در روز  مصرف می‌کنند، آماری که بین سفید پوستان حدود ۳۰ و ۶ دهم درصد است.


تحقیق درباره مصرف بیش از اندازه فست فود در بزرگسالان آمریکایی، به وسیله محققان دانشگاه ویسنر به دست آمده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند مردم سراسر دنیا برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، چون مشکل‌های قلبی و دیابت از مواد خوراکی سالم استفاده کنند.

یکی از دلایل شیوع بی سابقه مصرف فست فود بین آمریکایی ها، وجود مراکز فروش و فروشگاه‌های تهیه و توزیع فست فود است که سبب می‌شود افراد به آسانی به مراکز فروش این خوراکی های پرطرفدار دسترسی داشته باشند.


تهیه خوراک خانگی سالم برای حفظ سلامت بسیار ارزشمند‌تر از مصرف خوراک فست فود خوشمزه و پرچرب درزیباترین رستوران هاست.

یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند، بیش از سایرین به خوردن مواد خوراکی فست فود علاقه دارند و با وجود آگاهی از ضرر‌های مصرف مواد خوراکی پرچرب همچنان از این مواد استفاده می‌کنند.


لازم است بدانید درفست فود‌ انواع مواد پرچرب، شیرین و حتی نمک وجود دارد که می‌توانند سبب ابتلای افراد به بیماری سندرم متابولیک شوند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

فست فود؛ خوراک محبوب آمریکایی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
به ما چه ! مگه دارو و درمانشون رو ما میدیم ؟
آخرین اخبار