تکاپوی تل‌آویو برای مقابله با سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ سوریه با بکارگیری جنگنده‌های اف-۳۵

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال استفاده از جنگنده اف-۳۵ در حملات خود به سوریه برای مقابله با سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ خبر داد.

نگرانی رژیم صهیونیستی از تحویل سامانه اس-300 به سوریه پایان ندارد/ احتمال استفاده تلآویو از جنگنده اف- 35 برای مقابله با سامانه اس-300 سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد به دنبال تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به سوریه، نیروهای نظامی این رژیم اگر قصد ادامه حملات به سوریه را دارند باید به طور فزاینده‌ای به قابلیت‌های سری خیره‌کننده جنگنده اف-35 اتکا کنند.

بنابر گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، رهگیرهای زمین به هوا به ارتش سوریه تحویل داده شد و همچنین تصمیم مسکو برای مسدود کردن رادار، رادارهای ناوبری و سیستم‌های ارتباطی در هر هواپیمایی که از طریق سواحل مدیترانه اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار می‌دهد، می‌تواند ماموریت جنگنده‌های اف-15 و اف-16 رژیم صهیونیستی را با مشکل مواجه کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد بنابراین به منظور جلوگیری از تهدیدات بالقوه، اسرائیل باید برای انجام ماموریت‌های خود در سوریه اتکای بیشتری به جنگنده‌های اف-35 داشته باشد.

یک منبع داخلی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی قصد استفاده از گران قیمت‌ترین سلاح دنیا را دارد، مدعی شد: حملات بعدی اولین حملات (ما) نخواهد بود، اما با توجه به واقعیت جدید در آسمان سوریه، این حملات برای خلبانان امن‌تر خواهد بود.

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد طی سال‌های اخیر تل‌آویو 50 فروند جنگنده اف-35 را از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به قیمت واحد 125 میلیون دلار خریداری کرده است. این نوع جنگنده در زبان عبری به نام  Adir شناخته می‌شود. هشت واحد از این جنگنده‌ها تاکنون به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده است در حالیکه 33 واحد باقی مانده نیز قرار است تا سال 2021 تحویل رژیم صهیونیستی شود. با توجه به ویژگی‌های فنی جنگنده‌های اف-35 ساخت آمریکا، سیستم رادار الکترونیکی این جنگنده باید امکان عملیات مخفیانه در قلمرو دشمن و نیز گریز از رادار سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته از جمله سامانه اس-300 را داشته باشد.

اینکه آیا جنگنده اف-35 در شرایط جنگ واقعی قابلیت‌های خود را به خوبی نشان دهد یا خیر هنوز معلوم نیست، زیرا در گذشته این جنگنده علاوه‌بر مشکلات مختلف در سیستم خود، تجربه مشکلات راداری را نیز داشته است.

به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه که به اشتباه توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت، روسیه تصمیم به تامین امنیت حریم هوایی سوریه با استفاده از سامانه‎‌های دفاع موشکی اس-300 گرفت. روسیه مسئولیت کشته شدن 15 خدمه این جنگنده را متوجه تل‌آویو دانست، زیرا چهار جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی از هواپیمای روسیه به عنوان پوشش در طول حمله هوایی به استان لاذقیه سوریه استفاده کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
تحویل اس 300 از جانب روسیه به سوریه اراده مسکو برای پیش گیری از حملات اسرائیل را نشان می دهد و اگر اسرائیل بتواند با F35 این مانع را دور بزند باعث عصبانیت روسیه و اقدامات شدیدتر
آن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
لعنت بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار