مدیر کل میراث فرهنگی، ضنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل به واسطه قابلیت ها و جاذبه های متنوع می تواند پایلوت طرح های بوم گردی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، ضنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه شورای معاونین تصریح کرد: در وضعیت فعلی اقامتگاه های بوم گردی با تنوع مصالح بومی از جمله چوب، کاهگل و سنگ احداث شده است.

وی افزود: استفاده از مصالح مختلف بیانگر تنوع آب و هوایی و معماری در شهرهای مختلف است و این استان می تواند پایلوت طرح های بوم گردی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: علاوه بر اینکه بوم گردی می تواند منجر به رونق اقتصادی روستاها و عاملی برای ممانعت از مهاجرت اهالی روستا باشد، فرصت های اشتغال زایی متعددی را به دنبال دارد.

فلاحی به معرفی قابلیت های بوم گردی در رویدادهای مختلف اشاره کرد و افزود: از جمله در نظر داریم جشنواره کوچ عشایر در سطح بین المللی برگزار شده و با آلاچیق عشایر این توانمندی به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاهای هدف گردشگری نیز مورد تاکید بوده و به دنبال رونق روستاها به واسطه تقویت تاسیسات گردشگری هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین به فعال سازی مناطق نمونه گردشگری اشاره و تاکید کرد: رونق مناطق و روستاهای هدف نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

وی  گفت: در عین حال این مجموعه نیز آماده تامین زیرساخت ها بوده و طرح های سرمایه گذاری در کمترین زمان بررسی می شود.

انتهای پیام/ح

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاهای هدف گردشگری

 

برچسب ها: گردشگری ، بوم گردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.