احداث اقامتگاه های بوم گردی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، ضنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اقامتگاه های بوم گردی با تنوع مصالح بومی در اردبیل احداث می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه بوم‌گردی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متنوع و بالای استان در بخش گردشگری، اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت طرح‌های بوم‌گردی کشور را دارد که باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی اساسی و لازم انجام شود.

وی با اشاره به احداث اقامتگاه‌های بوم گردی با تنوع مصالح بومی از جمله چوب، کاهگل و سنگ بیان کرد: با توجه به اینکه به‌کارگیری مصالح در احداث این اقامتگاه‌ها تنوع آب و هوایی و معماری مناطق را نشان می‌دهد تنوع مصالح نشان از تنوع آب و هوایی در استان و ظرفیت بالای اردبیل برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توسعه بوم‌گردی را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها دانست و تصریح کرد: با تحقق این مهم می‌توانیم از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری جلوگیری کرده و با ایجاد فرصت‌های شغلی شاهد مهاجرت معکوس در این روستاها باشیم.

فلاحی افزود: رونق و توسعه هر چه بیشتر در روستاها با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کنار تجهیز و افزایش تاسیسات گردشگری این روستاها از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بوده که برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم تا زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این مناطق را فراهم آوریم چرا که بدون مشارکت سرمایه‌گذاران هدفگذاری‌ها در این حوزه به نتایج مطلوب نخواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت طرح‌های بوم‌گردی کشور را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.