پینترست بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات خواهد شد

پیش‌بینی‌ها در مورد شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پینترست در آینده به بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات تبدیل می‌شود و رونق بیشتری خواهد داشت.

پینترست بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پینترست در سال 2010 توسط بن سیلبرمن، پل سیسارا و ایوان شارپ تاسیس شد. پینترست در واقع یک کمپانی نرم‌افزاری وب و تلفن همراه است که یک سیستم نرم افزاری طراحی شده برای کشف اطلاعات در وب جهانی، عمدتا با استفاده از تصاویر و در مقیاس کوچک، GIFها و فیلم‌ها است.

پینترست چندین سال است که مانند گذشته رونق ندارد و حتی در بسیاری از نقاط جهان مخصوصا ایران ناشناخته است. این شبکه‌ی اجتماعی که در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری تصاویر فعالیت می‌کند، نتوانسته است مانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی از این نوع محبوبیت خود را در طول زمان افزایش دهد.

اما به تازگی نشانه‌های جدیدی از رشد این شرکت مشاهده شده است و عده‌ای از مفسران دنیای فناوری و اقتصاد بر این باور هستند که شاید حتی سهام آن در آینده به طور عمومی عرضه خواهد شد. طبق پیش‌بینی eMarketer، شرکتی فعال در زمینه‌ی تحلیل داده، درآمد pinterest از تبلیغات تا پایان امسال به ۵۵۳.۳ میلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد دلار برسد.

برنامه‌ی تبلیغاتی آمازون نیز که هنوز در مراحل نزولی است، از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. انتظار می‌رود درآمد پینترست تا سال ۲۰۲۰، از سالانه ۷.۱۵ دلار به ازای هر کاربر به ۱۱.۹۹ دلار برسد. همچنین تعداد کاربران پینترست نیز در حال افزایش است. بر اساس گزارش New York Times، این شبکه اجتماعی در ماه ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که تعداد آن در مقایسه با کاربران فعال توئیتر (۳۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه) و فیسبوک (۲.۲۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه) بسیار پایین‌تر است.

پینترست هنوز هم در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی راه درازی برای رفتن دارد اما اعداد و ارقام فعلی این شرکت توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است و باید دید رشد آن در آینده چگونه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: مدیرعامل جدید اینستاگرام مشخص شد


انتهای پیام/

پینترست غول تبلیغاتی جهان خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Agahi90.ir
۱۳:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
بله جای یک شبکه اجتماعی ایرانی در این سطح برای تبلیغات تخصصی بسیار خالیست !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
بله این هم بلیغات دیگری برای یک شبکه اجتماعی ناشناخته که بلای جان ما خواهد شد
آخرین اخبار