انتخاب برترین‌های بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی فارس

بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی فارس در شیراز برگزار شد و ۵ قصه‌گوی برگزیده، معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در این دوره از جشنواره‌ی قصه‌گویی استانی، ۵۷ قصه‌گو در ۲ بخش کانونی و آزاد، رقابت کردند که نفرات برگزیده برای حضور در مرحله منطقه‌ای مشخص شدند.

هیئت داوران این جشنواره بر توجه ویژه قصه‌گویان به انتخاب قصه خوب، برقراری و تعامل مناسب با مخاطب و استفاده صحیح از زبان بدن و لحن مناسب تاکید کردند.

اجرای خلاقانه قصه گویی به گونه‌ای که حس کنجکاوی و دنبال کردن قصه را در مخاطب ایجاد کند و استفاده صحیح از ابزار در جهت بیان و انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب از جمله نکاتی بود که بر آن تاکید شد.

هیئت داوران مهمترین دلیل برگزاری جشنواره‌های قصه گویی را افزایش توان و تجربه قصه گویان و تبادل دانسته‌های مرتبط با هنر قصه بیان کردند و محقق شدن اهداف جشنواره را زمانی دانستند که قصه گویان حاضر در مراحل مختلف جشنواره، به ویژه مربیان کانون از آموخته‌های خود در راستای اجرای بهتر این فعالیت بهره بگیرند.

هیئت داوران در بخش آزاد این جشنواره رقیه کریمی را با قصه‌ی «دختری به اسم فرشته» به عنوان قصه‌گوی منتخب بخش آزاد معرفی کردند.

قصه «پشمی آوازه خوان» حسین فدایی صدر از مرکز فرهنگی هنری آباده، قصه «خون بس» معصومه پناهی از مرکز فرهنگی هنری رستم، قصه «آن کفش ها» مریم جمالی از مرکز فرهنگی هنری فسا و قصه «غول هاپیشو» سمیه یزدان از مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز، چهار قصه‌گوی برگزیده در بخش مربیان کانون بودند.

هیئت داوران مسابقه استانی قصه گویی در فارس ده نفر از مربیان و شرکت کنندگان از جمله اعظم ایزدی، مهدیه محمدی، الهه ناسوتی، الهام خسروی، زهرا کرهانی، راحله کنعانی، راضیه جعفری، احمد غریب خانی، انسیه السادات جلالی و ندا یوسفی را نیز شایسته تقدیر دانست.

قصه گویان منتخب دو بخش اعضا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، پس از داوری لوح فشرده قصه هایشان، هفته آینده معرفی می‌شوند.

در آیین پایانی مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان فارس از قصه گویان پیشین و بخش بین الملل، علی خانجانی، مدرس و پژوهشگر قصه گویی، داوران و همه مربیان و قصه گویان آزاد شرکت کننده در مسابقه استانی با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، سه روز و با حضور ۵۷ قصه گو از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.
انتهای پیام/ر

معرفی برترین قصه‌گویان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار