تبریک گوترش به برندگان جایزه نوبل صلح ۲۰۱۸

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به دنیس موکوگه پزشک کنگویی و نادیا مراد فعال ایزدی، پس از آن که آن‌ها به طور مشترک جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۸ را بردند، تبریک گفت.

تبریک گوترش به برندگان جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۸به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به دنیس موکوگه Denis Mukwege پزشک کنگویی و نادیا مراد فعال ایزدی، پس از آن که آن‌ها به طور مشترک جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۸ را بردند، تبریک گفت.

گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در دفاع از قربانیان خشونت‌های جنسی در مناقشات و درگیری‌ها، آن‌ها از ارزش‌های مشترکمان دفاع کردند.»

گوترش به فعالیت مراد به عنوان سفیر حسن نیت در سال ۲۰۱۶ میلادی برای دفتر سازمان ملل متحد در امور مواد مخدر و جنایت اشاره کرد.

گوترش گفت: «مراد حمایت از قربانیان قاچاق انسان و بردگی جنسی و به پیشگاه عدالت آوردن مرتکبان چنین اقداماتی را دنبال کرده است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت در عین حال، موکوگه مبارزی بی پروا برای حقوق زنانی بوده است که در مناقشات مسلحانه گرفتار شده اند و مورد تجاوز، سوء استفاده و بد رفتاری‌های وحشتناک قرار گرفته اند.

گوترش گفت: «موکوگه به عنوان جراحی ماهر و حساس، نه فقط جراحات و آسیب‌های بدنی را درمان کرده بلکه امید و عزت را به آن‌ها باز گردانده است.»

انتهای پیام/

گوترش در پیامی به برندگان جایزه صلح نوبل تبریک گفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار