آبگرفتگی منازل مسکونی و سیلاب در خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارندگی شدید بامداد شنبه موجب جاری شدن سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی و بروز خساراتی در شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیلاب موجب آبگرفتگی تعدادی از خانه‌های مسکونی بخش سرحد شیروان و نیز به بخش مرزی جرگلان در شهرستان راز و جرگلان آسیب‌هایی وارد شد.

وی افزود: هنوز گزارش دقیقی از خسارات وارده به منازل مسکونی و نیز کشتزار‌های این مناطق دریافت نشده است.

نظری با بیان اینکه نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر، راهداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه در مناطق سیل زده حضور یافته و در صورت نیاز به اهالی این مناطق کمک رسانی خواهند کرد، گفت: با توجه به تداوم بارش ها ، احتمال آبگرفتگی در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و نیرو‌های امدادی به حالت آماده باش هستند.

وی با صدور اخطاریه و هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان افزود: با توجه به نفوذ هوای سرد به استان، برای بعد از ظهر شنبه بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است که نقشه‌های پیش یابی از تقویت سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سامانه مزبور سبب وزش باد شدید، گاهی بسیار شدید ، بارش باران ، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ و مه می‌شود و دمای هوا را تا صبح دوشنبه به صورت محسوسی کاهش می‌دهد.

گفتنی است: خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام / ب 

بارندگی در برخی از مناطق خراسان شمالی باعث سیلاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.