ناکافی بودن قوانین کشوری در بهره برداری از منابع طبیعی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزدگفت: نمی‌توان به همان صورت که در مناطق جنگلی منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند در مناطق کویری نیز اقدام کرد.

علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   با اشاره به موقعیت‌های خاص اقلیمی در کشور، قوانین کلی و ملی منابع طبیعی را برای برخی مناطق ناکافی دانست.ناکافی بودن  قوانین کشوری در بهره برداری از منابع طبیعی

زینی گفت: با توجه به قانون ملی منابع طبیعی بهره برداری در مناطق جنگلی و مناطق بیابانی یکسان انگاری شده است و نمی‌توان به همان صورت که در مناطق جنگلی منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند در مناطق کویری نیز اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه متوازن نیازمند نگاه اقلیمی به مسائل و پدیده‌ها است افزود:در نظر گرفتن اقلیم خاص استان یزد راهکاری برای طرح‌ها و اقدامات موفقیت آمیز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در ادامه سخنان خود بر لزوم نظارت بیشتر بر صدور مجوز‌ها تأکید کرد.

وی گفت: از آنجایی که بیشتر فعالیت‌ها نیازمند صدور مجوز هستند، در فرآیند بررسی صدور مجوز‌ها توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و شرایط اقلیمی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/ی

صدورمجوز بر مبنای شرایط اقلیمی و بافت فرهنگی اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار