رئیس دانشگاه یزد؛

تلاش برای حل چالش های استان با نگاه به اقلیم خاص

رئیس دانشگاه یزد گفت: محور‌های آب، انرژی و محیط زیست را از عمده ترین چالش‌های استان یزد است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد صالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد و دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد در نشست بررسی اعتبارات استان یزد گفت: ۱۰ طرح پژوهشی با تأمین مالی ۷۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

اولیاء با اشاره به  چالش های عمده استان، طرح ها و بررسی‌های پژوهشی را در این زمینه بسیار مهم دانست و افزود: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که از سوی سازمان مدیریت صورت گرفته بود ۱۰ طرح پژوهشی با تأمین مالی ۷۰۰ میلیون تومان به  تصویب رسید که باید از سوی شورا مورد تأیید قرار بگیرد.

 رویکرد تجمیعی به جای اقدام جزیره‌ای

وی ادامه داد: نکته مهم در این طرح‌ها این است که از امسال مسائل استان یزد که فراتر از نیازمن همه دستگاه‌های اجرایی بوده تجمیع شده است  این تجمیع طرح ها علاوه بر اینکه اقدام جمعی را می طلبد نیازمند دوره ای از اقدام جزیره ای بر محوریت یک سازمان و نهاد خاص است.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به تأثیر بهره برداری از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در بهره برداری از منابع طبیعی اصل نخستین ارزیابی هزینه فایده است بر این اساس باید در نظر گرفت بهره برداری از یک حوزه خاص و یک موضوع خاص به چه میزان هزینه نیاز‌مند است.

اولیاء با اشاره به اینکه محور‌های آب، انرژی و محیط زیست  از عمده ترین چالش‌های استان است گفت:بر این اساس همه طرح ها، بهره برداری ها و اقدامات باید وضعیت محیطی و خاص استان یزد را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار