خانم ها بخوانند؛

درمان کم خونی بدون دارو و مراجعه به پزشک/ موادغذایی که فقر آهن را ریشه کن می‌کنند

بسیاری از خانم ها و دختران از کم خونی رنج می برند اما با مصرف برخی موادغذایی و برخی پرهیزها می توان این بیماری را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد. 

۵۰ درصد خانم‌های باردار و نیمی از دختران و زنان ۱۴ تا ۴۳ سال از کمبود آهن رنج می برند و حدود یک‌سوم آنها مبتلا به  کم‌خونی شدید هستند.

ما در اینجا به شما چند راه درمان کم خونی را به خانم ها توصیه می کنیم.

خانم ها بخوانند؛

این میوه پاییزی کم خونی خانم ها را درمان می کند

یکی از شایع ترین مشکلات خانم ها کم خونی است که این عارضه اغلب موجب بروز خستگی و کسلی  و ریزش مو و نامنظمی در عادت ماهیانه می شود، برخی مواد غذایی و میوه ها کمک بسیاری به درمان کم خونی خانم ها می کنند، انار یکی از میوه‌ای خوشمزه و محبوب پاییزی است که به خونسازی و تصفیه‌کنندگی خون مشهور است، این میوه سرشار از  آهن، پتاسیم بوده و حاوی اسید فولیک است، به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند تا برای درمان کم خونی به ویژه خانم‌ها از این میوه پاییزی استفاده کنند.

خانم ها بخوانند؛

ویتامینی ضد کم خونی

ویتامین c یکی از ویتامین هایی است که در درمان کم خونی و افزایش جذب آهن بسیار موثر است، این ویتامین در برخی موادغذایی و میوه ها از جمله انواع مرکبات، کیوی، پرتقال و نارنگی، انار، شلغم و توت سیاه، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، طالبی، خربزه و هندوانه، سبزیجات با برگ‌های تیره‌رنگ،گل‌کلم  و گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین c هستند.

خانم ها بخوانند؛

داروهایی که جذب آهن را کم می کنند

مصرف برخی داروها از جمله شربت ها و قرص های ضد اسید مانند رانیتیدین، پنتوپرازول، امپرازول و از این دست قرص و شربت ها در جذب آهن تاثیر منفی می گذارند، همچنین داروهایی که برای درمان پوکی استخوان تجویز می شوند، جذب آهن را کاهش می دهند به همین دلیل در هنگام مصرف موادغذایی سرشار از آهن این داروها را همزمان میل نکنید.

 

کم خونی دارید این موادغذایی را نخورید

برخی موادغذایی جذب آهن را کاهش می دهند و موجب بروز کم خونی می شوند به همین دلیل خانم های مبتلا به کم خونی از مصرف این موادغذایی پرهیز کنند، نوشیدنی های حاوی کافئین چون چای و قهوه و موادغذایی غنی از کلسیم که مانع از جذب آهن می شوند، به همراه موادغذایی سرشار از آهن مصرف نکنید. 

درمان کم خونی بدون دارو و مراجعه به پزشک/ موادغذایی که فقر آهن را ریشه کن می‌کنند

گوشت بخورید تا کم خونی را درمان کنید

گوشت  ماده غذایی است که آهن هم موجود در آن بهتر از  آهن غیرهم  منابع غذایی گیاهی جذب می شود.

درمان کم خونی بدون دارو و مراجعه به پزشک/ موادغذایی که فقر آهن را ریشه کن می‌کنند

میوه ای که بمب آهن است

آلو یکی دیگر از میوه هایی بوده که سرشار از آب و آهن است و  در درمان کم خونی معجزه می کند، متخصصان تغذیه توصیه می کنند تا برای درمان کم خونی این میوه را در صبحانه مصرف کرد، افزون بر آلوی تازه، نوع خشک آن نیز در درمان و پیشگیری از کم خونی بسیار مفید است.

درمان کم خونی بدون دارو و مراجعه به پزشک/ موادغذایی که فقر آهن را ریشه کن می‌کنند

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۲:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظر من برای درمان کم خونی نیازی نیست ب سراغ داروهایی شیمیایی بریم همینکه ازیک سری داروهای غذایی که برای جبران آهن هست و کم خونی استفاده کنیم عالیه من خودم کم خونی شدید داشتم با استفاده از یک سری مواد غذایی و استفاده از گرده گل زنبور عسل که هموگلبین را تو خونم بالا برد و پودر ژل رویال ک برای کم خونی نیاز هست استفاده کردم واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عالی بود