نقوی حسینی در مخالفت با لایحه CFT:

رئیس‌جمهور تعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات پولی حل می‌شود، همه به آن رای می‌دهیم

نماینده ورامین گفت: چرا مردم را می ترسانید که اگر عضو CFT نشویم مشکلات حل نمی‌شود، مگر مردم گرسنه می مانند؟ چرا دروغ می گویید؟

امروز موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکردند و کار نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مخالفت با لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) اظهار کرد: مجلس امروز در آستانه تصمیم مهمی قرار گرفته؛ بحث ما منافع کشور است و هیچ دعوای گروهی و جناحی نداریم و دوست داریم دولت موفق باشد، اما فریب کاری نباید در کار باشد.

وی ادامه داد: موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکرده و نمی کنند، راه های زیادی رفتیم اما حل نشد، چرا مردم را می ترسانید که اگر عضو نشویم مشکلات حل نمی‌شود، مگر مردم گرسنه می مانند؟ پروژه ها تکمیل نمی شود؟ چرا دروغ می گویید؟ مگر این مجلس در 20 دقیقه برجام را تصویب نکرد؟

نقوی حسینی افزود: رهبر انقلاب صریح و روشن فرمودند این کنوانسیون را که در اتاق استکبار جهانی تصویب می شود را تصویب نکنید. به آقای لاریجانی می گویم چرا بعد از مخالفت رهبر انقلاب یک جلسه برای آن تشکیل ندادیم، که بگویید مطالبه رهبر انقلاب از نمایندگان است. فکری کنید. فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه لاریجانی شرکت نکرد، چون می دانست نتیجه آن چیست.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: کشورهایی که از ما نفت نمی خرند مشکلشان FATF است؟ آقای رئیس جمهور تعهد دهید که اگر ما عضو کنوانسیون شویم همه مشکلات پولی و بانکی ما حل می شود و اگر نشد من را استیضاح کنید. نمایندگان محترم بنده منافع ملی کشور را می فهمم، اگر این موضوع خطر نداشت چرا دولت حق شرط گذاشته و اعلامیه تفسیری نوشته است؟ آن اعلامیه تفسیری قابل عمل نیست. ما جمهوری اسلامی هستیم، ما سوریه و عراق نیستیم.

نقوی حسینی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی 3 لایحه مدنظر دولت نظیر پالرمو، مبارزه با پول‌شویی و هم قانون مقابله با تروریست را تصویب کرد، اما هیچ منفعتی برای کشور از نظر همکاری پولی و مالی نداشت. آیا مشکلات کشور با تصویب این لوایح حل خواهند شد؟ آیا کشورهای دوست که از ما نفت نمی‌خرند، به این لوایح مربوط هستند؟ برادران عزیز ما برجام را پذیرفتیم، در FATF عضو شدیم اما مشکلات کشور حل نشد. وزیر خارجه ما شروط مربوط به FATF‌ را امضاء کرد و در قبال آنها تعهد داد. ما 40 توصیه FATF را انجام داد‌ه‌ایم اما چه ثمری برای کشور داشته است؟

نماینده مردم ورامین افزود: شما که دیپلمات هستید چرا در مقابل این سخنان غرب فریب می‌خورید؟ مگر به شما نگفته‌اند که برای حل مشکلات کشور باید ابتدا برجام تصویب شود، سپس باقی مسائل چون قدرت موشکی، FATF و مسائل حقوق بشر حل شود؟

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که اعلامیه تفصیلی کدام بندهای FATF را مورد نظر قرار داده. با بررسی این اعلامیه و تطبیق آن با بندهای FATF کاملا مشهود است که این اعلامیه اصلا قابلیت اجرایی ندارد؛ بندهای 6، 36 و 20 باید دوباره و کامل توسط نمایندگان مطالعه و بررسی شود تا از صحت سخنان من در رابطه با این لوایح مطمئن شوید.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: برژینسکی یک جمله درباره حل مشکلات جمهوری اسلامی بیان کرد و آن این بود که اگر آنها خواستار حل مشکلات خود هستند، باید با قوانین بین‌المللی سازگار شوند و آنها را کامل اجرا کنند؛ این سخن برژینسکی به این معناست که ما باید به زمان پیش از انقلاب بازگردیم و با تصویب این لوایح دقیقا در حال طی همین مسیر هستیم؛ اگر این لوایح را تصویب کنیم، طبق سخن برژیسنکی باید از ادعای انقلابی و انقلابی‌گری خود دست بکشیم و به شرایط قبل بازگردیم تا مشکل ما با آمریکا حل شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان محترم برای یکبار مدرس‌گونه رفتار کنیم تا مردم به حضور نمایندگان مجلس افتخار کرده و آنها را نماینده واقعی خود بدانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اگر عضو نشوید هم مشکل کشورتان کمترنمی شود .وبه جامعه جهانی اینطور القائ میکنید که ایران شفافیت مالی ندارد وقابل اطمینان برای سرمایه گذاری نیست.بانپیوستن چیزی بهتر نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
آقای حسینی نقوی آیا واقعاً شما نمی دانید که با عضو FATF شدن مشکلات مالی کشور حل نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۰:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
احسنت خدا پشت و پناهت آقای نقوی حسینی
آخرین اخبار