کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «جراحی چشم و مراقبت‌های پس از آن» را اینجا بخوانید/ بخش دوم

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص چشم پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «جراحی چشم و مراقبت‌های پس از آن» را اینجا بخوانید/بخش دومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «جراحی چشم  و مراقبت‌های پس از آن» را امین فلاح نیک اقبالی فوق تخصص چشم پاسخ داده است.

سوال: مدتی است که سفیدی چشم‌هایم بیشتر در زمان صبح چروک می‌شود؛ همچنین زمانی که به یک طرف نگاه می‌کنم همان طرف سفیدی چشمم چروک می‌شود، علت آن چیست؟

جواب: باید معاینه شوید تا بتوان علت را دقیق بیان کرد.

سوال: ۳۳ ساله هستم، آب مروارید مادرزادی داشتم که در ۶ سالگی عمل جراحی انجام دادم، الان به شدت نزدیک بین با نمره چشم‌های منفی هستم، همچنین گاهی دچار سردرد و چشم درد می‌شوم که حدود یک سال تحت نظر پزشک از داروهای لاتارپروست و لایزامول استفاده کردم، اخیرا دکتر داروی پریموگان را هم اضافه کرده است که با مصرف آن چشمم گاهی سنگین می‌شود؛ سردردهایم با داروها درمان شده بود ولی در حال حاضر حدود یک سال است  این داروها را استفاده نمی‌کنم، آیا لازم است پریموگان را قطع کنم؟، آیا امکان دارد لنز داخل چشمم را عوض کنم؟

جواب: هیچ کدام از داروها را نباید قطع کنید و باید همه را استفاده کنید، برای اینکه بتوانید لنز داخل چشم را تغییر دهید باید معاینه شوید و با توجه به آن بتوان تصمیم گرفت.

سوال: چشم‌هایم خیلی ضعیف است و با توجه به کارم نمی‌توانم از عینک استفاده کنم آیا می‌توانم عمل انجام دهم یا خیر؟

جواب: بله اگر معاینه شوید و مشکلی نداشته باشد می‌توانید این عمل را انجام دهید.

آیا عمل لیزر چشم عوارض دارد؟

سوال: از حدود 10 سالگی عینک استفاده کرده‌ام و شماره چشمم حدودا پنج است؛  چندین دکتر گفته اند علاوه بر استیکمات، دارای قوس قرینه هم هستم حال با توجه به اینکه شماره چشمم ثابت نشده چه زمانی می‌توانم عمل لیزینک برای پایین آوردن شماره چشمم انجام دهم؟

جواب: هر زمان که شماره چشمتان ثابت شد می‎توانید این عمل را انجام دهید.

سوال: حدودا سه ماه است كه چشم راستم  سوزش دارد و احساس می‌کنم جسمی نوک تيز در داخل چشمم وجود دارد که در طول روز كم و بيش درد دارد و هنگام خواب بيشتر می‌شود، چشم چپم همانند چشم راست شروع به سوزش كرده است و بعضی مواقع با خارش همراه است،  جسم خارجی داخل چشم‌هايم نيست ضمنا چندين سال پيش به جوشكاری و نقاشی مشغول بودم و بارها چشم‌هايم صدمه ديده است و اما درمان شده است، آیا این چشم درد می‌تواند به گذشته مربوط باشد؟

جواب: بله می‌تواند ارتباط داشته باشد، اما باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باشید و معاینه شوید تا بتوان درست تصمیم گرفت.

سوال: آیا چشم تنبل درمان دارد؟

جواب: بله تنبلی چشم درمان دارد.

سوال: 42 ساله هستم الان سه سال است که چشم چپم دچار گلکوم شده است، 2 سال پیش فشار چشم به 50 رسید که 2 بار تزریق انجام دادم و فایده‌ای هم نداشت،  آخر دستگاه احمد وال گذاشتم، آیا راه درمان دیگری وجود دارد؟، آیا باید در برابر آفتاب و گرد و خاک عینک آفتابی استفاده کنم؟

جواب: بله عینک آفتابی باید استفاده کنید و برای راه‌های درمانی دیگر باید به پزشک مراجعه و معاینه شوید تا بتوان دقیق تصمیم گرفت.

سوال:  آیا  عمل لیزر چشم و برداشتن عینک خطرات دارد؟

جواب: بله ممکن است خطراتی از جمله عفونت، زخم و کدورت داشته باشد.

سوال: سه ماه پیش عمل prk  با شماره چشم 2/5 و 1/5 انجام دادم، الان بعد از گذشت سه ماه هنوز یک چشمم یک نمره ضعیف دارد، آیا خود به خود مشکل رفع می‌شود یا باید به دکتر مراجعه کنم؟

جواب: باید به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه دقیق بتوان علت آن را مشخص کرد.

سوال:  عمل کاتاراکت انجام داده‌ام، متاسفانه آنگونه که انتظار می‌رفت رضایت بخش نبود و گاهی نمی‌توانم به درستی ببیند، علت آن چیست؟

جواب: احتمال اینکه عمل به درستی انجام نشده باشد وجود دارد، باید مجدد معاینه شوید تا بتوان مجدد تصمیم گرفت که نیاز به چه راه درمانی است.

افتادگی پلک چگونه درمان می‌شود؟

سوال: چشمم ضعیف است و قصد لیزر کردن آن را دارم تا دیگر عینک نزنم و شغلم هم با کامپیوتر است و بسیار کتاب می‌خوانم، آیا لیزر کردن باعث بروز مشکل در آینده برای من نمی‌شود؟

جواب: لیزر مشکلات خود را دارد اما می‌توانید این کار را انجام دهید، قبل از این کار باید با پزشک مشورت و معاینه شوید.

سوال: چشم دخترم بر اثر اثابت کارد میوه خوری از ناحیه قرنیه پاره و بخیه خورده است، آیا در دید چشم تاثیر دارد یا خیر؟

جواب: بله می‌تواند موثر باشد، باید معاینه شوید.

سوال: در اسفند سال گذشته جراحی فمتو چشم داشتم، هر دو چشمم نمره‌ای در حدود  سه و یکی از چشمانم نمره مثبت داشت، الان بعد از گذشت حدود هفت ماه یکی از چشم‌ها دارای دید بسیار خوب است، ولی چشمی که نمره مثبت داشت دارای دید ضعیف‌تر است و در بعضی از مواقع تاری دید دارم، آیا مشکل اصلاح می‌شود یا راه درمان دیگری دارد؟

جواب: باید از نزدیک معاینه شوید تا بتوان به درستی تصمیم گرفت.

سوال: برای رفع افتادگی پلک بعد از عمل چشم، آیا راهی وجود دارد؟ 

جواب: بله می‌توانید آن را عمل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
سلام. چشم من دچار آستیگما می باشد و البته کمی هم نمره چشم دارم. آیا آستیگما عمل دارد؟شرایط خاصی دارد؟
آخرین اخبار