لزوم ایجاد بازارچه، رستوران و اقامتگاه درکلات

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: کلات دارای ظرفیت ویژه گردشگری است به همین دلیل ایجاد بازارچه، صنایع دستی و رستوران و اقامتگاه برای این شهرستان ضروری است.

لزوم ایجاد بازارچه، رستوران و اقامتگاه درکلاتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز در دیدار با فرماندارکلات گفت: این شهرستان از مناطق برخوردار است و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه گردشگری رادارد.

وی با بیان این که تامین زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان نیازمند اعتبار ویژه است، افزود: با وجود این که مشتری دریافت خدمات گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد، ولی هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست و خدمات لازم به خوبی تامین نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: پوشاک لائین و گلیم کلات در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اما هنوز از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

مکرمی فر گفت: توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، اقدامات را دولت به تنهایی نمی‌تواند به سرانجام برساند بلکه باید بخش خصوصی را فعال کنیم و ما نیز تسهیلات لازم را ارائه کنیم.

وی بیان این که کلات یکی از محور‌های گردشگری استان است، افزود: اکنون درشهر کلات توقف مسافران و گردشگران کم است باید شرایط توقف مسافران را ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: نباید ساخت و ساز خارج از چارچوب انجام شود و منظر تاریخی کلات را از بین ببرد.

مکرمی فر با بیان این که روستای لائین و خشت موزه اند، گفت: کلات ظرفیت گردشگری دارد، اما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مسافر توقف کند و اقامت شبانه داشته باشد، اقامتگاه‌های بوم گردی می‌تواند این خلاء را پر کند، هم اکنون تسهیلاتی با ۴ درصد بهره بانکی و تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای اقامتگاه‌های بوم گردی پرداخت می‌کنیم.

شهرستان کلات از لحاظ زیر ساخت دچار ضعف است

مهدی ناصری فرماندارکلات هم در این جلسه افزود: با وجود ظرفیت‌هایی که در شهرستان کلات وجود دارد، اما توفیقی برای بهره مندی متناسب با این ظرفیت‌ها نداریم.

وی ادامه داد: آئین‌ها و سنت‌ها و مواهب طبیعی و ابنیه تاریخی که در شهرستان کلات وجود دارد بستری را گردشگری فراهم کرده است، اما به لحاظ زیر ساخت دچار ضعف هستیم، از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری حمایت می‌کنیم.

گفتنی است مهدی ناصری برای برگزاری شورای میراث فرهنگی شهرستان کلات و هم چنین مسعود میراب شهردارکلات برای همکاری در ایجاد بازارچه صنایع دستی در مسیر بین کاخ خورشید و مسجد جامع اعلام آمادگی کرند.

انتهای پیام // ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.