برنامه ریزی برای برپایی باشکوه تظاهرات ۱۳ آبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی برای برپایی باشکوه تظاهرات ۱۳ آبان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری گفت: تظاهرات امسال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به عنوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا خواهد شد.

وی گفت: این تظاهرات حماسی و ضد استکباری، از ساعت ۹:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷ همزمان با سراسر کشور و با حضور همه گروه‌های مردمی در ۴۳ نقطه بام ایران برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مسیر این تظاهرات در شهرکرد مرکز استان، از حد فاصل میدان انقلاب تا میدان ۱۲ محرم تا چهارراه بازار و تجمع در میدان امامزادگان دو خاتون (س) تعیین شده است.

گرجی یادآور شد: برنامه‌های «هفته استکبارستیزی و استکبارشناسی» هم برای ششمین سال متوالی و با همایش‌های مختلف، از ۱۱ تا ۱۷ آبان در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سه واقعه مهم، سرنوشت ساز و فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی ایران در ۱۳ آبان گفت: این روز فراتر از یک مراسم و مناسبت ملی، و بلکه فرصتی برای رساندن پیام جهانی ظلم ستیزی و عزت طلبی ملت ایران به شمار می‌رود.

گرجی ادامه داد: مراسم ۱۳ آبان امسال با توجه به تحولات و مسائل بین المللی و داخلی، از حساسیت خاصی برخوردار است و برنامه‌های آن باید تبیین کننده جنایات استکبار جهانی برای عموم باشد.

وی، تبیین نقش ایثار و شهادت در مناسبت‌های انقلاب اسلامی و فداکاری شهدای دانشجو، دانش آموز و طلبه را از محور‌های مهم تظاهرات ۱۳ آبان بیان کرد.

به گفته گرجی؛ روزشمار امسال «هفته استکبارستیزی و استکبارشناسی» در چهارمحال و بختیاری به شرح زیر است:

۱) جمعه ۱۱ آبان ۹۷: استکبار جهانی و امت اسلامی
۲) شنبه ۱۲ آبان ۹۷: استکبار جهانی و حقوق بشر
۳) یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی
۴) دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷: استکبارستیزی در مکتب امام خمینی (ره)
۵) سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷: استکبارستیزی در مکتب ولایت
۶) چهارشنبه ۱۶ آبان ۹۷: استکبارستیزی در مکتب نبوی (ص)
۷) پنج شنبه ۱۷ آبان ۹۷: استکبارستیزی در مکتب رضوی (ع)

یوم الله ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

«تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه» در سال ۱۳۴۳، «کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران» توسط عوامل رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و «تسخیر لانهٔ جاسوسی» (اشغال سفارت آمریکا) در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تهران، وقایع سه گانه و مهم ۱۳ آبان به عنوان روزی به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/ش

هفته استکبارستیزی و استکبارشناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.