کشت 7900هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی ‎ جاری 7900 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه برودو از این سطح بیش از 9480 تن نخود برداشت شود.

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در  گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: در سال زراعی گذشته 6809هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 8170 تن نخود برداشت شد.

حاتمی بیان کرد : قرارگرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیرکشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

وی تأكیدكرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان جهادکشاورزی جهت اجرای روش هایی که هزینه های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهدگرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است، افزود:بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب گردیده که این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب و سهم به سزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

انتهای  پیام/ز

 

بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار