تبلت کانورتیبل جدید گوگل به صورت رسمی معرفی شد +فیلم

کمپانی گوگل، شب گذشته در رویدادی مهم پرچمداران خود، Pixel 3 و Pixel 3 XL و جدیدترین محصولاتش را معرفی کرد. یکی از این محصولات، تبلت کانورتیبل Pixel Slate بود.

تبلت کانورتیبل جدید گوگل به صورت رسمی معرفی شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدت زیادی بود که منتظر معرفی پرچمداران گوگل یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL بودیم. بالاخره این گوشی‌های شب گذشته طی رویدادی مهم در نیویورک که گوگل با نام Made by Google در نظر گرفته بود، به صورت رسمی معرفی شدند. اما این تنها گوشی‌های پرچمدار گوگل نبودند که سر و صدای زیادی در مراسم دیشب به راه انداختند، بلکه تبلت کانورتیبل این کمپانی با سیستم عامل کروم خود هم باعث ایجاد وجد بین هواداران گوگل شد.

همانطور که می‌دانید سیستم عامل کروم برای اولین بار روی لپتاپ‌ها نصب شد و حالا تا جایی پیشرفت کرده است که روی تبلت‌ها هم نصب می‌شود. پس از تبلت ایسر با این سیستم، این بار گوگل با معرفی Pixel Slate دارای سیستم عامل کروم روح تازه‌ای به خط تولید خود بخشید.

Pixel Slate نام محصول جدید گوگل است که از نمایشگری چشم‌نواز بهره می‌برد و به‌ راحتی می‌توان آن را به‌وسیله یک کیبورد جدا شدنی، به دستگاهی با کارایی‌های یک لپتاپ تبدیل کرد. این تبلت جدید که تا پیش از برگزاری مراسم شب گذشته، اطلاعات بسیاری از آن به بیرون درز کرد، جدیدترین جاه‌طلبی گوگل برای به‌ چالش کشیدن iPad و iPad Pro اپل به‌ شمار می‌آید. این تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS کار می‌کند.

تبلت کانورتیبل جدید گوگل به صورت رسمی معرفی شد +فیلم

سازندگان Pixel Slate گوگل، این تبلت را از نظر طراحی، به جدیدترین ترندهای روز تجهیز کرده‌اند. Pixel Slate در حقیقت یک تبلت مستطیلی‌ شکل با گوشه‌های گرد است و نمایشگر آن ضمن پشتیبانی از نسبت تصویر 3:2، وضوح تصویر 3000 در 2000 پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد. در کناره‌های آن، شاهد حاشیه‌های ضخیمی هستیم. در کنار این‌ها، نمایشگر Pixel Slate جمعا دارای 6 میلیون پیکسل (با تراکم پیکسلی 293 پیکسل در هر اینچ) است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به‌نمایش بگذارد.

گوگل از وجود دو سنسور 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی و دوربین اصلی در پنل جلو و پشت استفاده کرده است. دوربین سلفی این تبلت درست در میان حاشیه طولی تبلت قرار گرفته که از این‌رو می‌توان به راحتی از این دوربین در برقراری مکالمات ویدیویی استفاده کرد. علاوه بر محل قرارگیری، دوربین Pixel Slate از زاویه‌ی دید وایدی نیز بهره می‌برد، که تنظیم کادر برای انجام مکالمه را بسیار آسان می‌کند.

گوگل برای بهبود امنیت از تراشه‌ی Titan که اختصاص به پردازش‌های امنیتی دارد، استفاده کرده است. این تراشه از وجود یک سیستم ویروس‌یاب نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این چیپست، سیستم عامل کروم Pixel Slate به صورت خودکار در پس‌زمینه بروزرسانی‌های منتشر شده را دریافت خواهد کرد.

وجود حاشیه نسبتا زیاد، گوگل را قادر ساخته‌ است تا در تبلت کانورتیبل جدید خود از یک‌ سری ویژگی‌ها که نمونه آن‌ها را در کامپیوترها دیده‌ایم، استفاده کند؛ از جمله اسکن اثرانگشت برای احراز هویت کاربر. اسپکیرهای استریو نیز در حاشیه‌های نمایشگر این تبلت قرار داده شده‌اند و در لبه‌های آن شاهد دو درگاه USB-C هستیم.

تبلت کانورتیبل جدید گوگل به صورت رسمی معرفی شد +فیلم

این تبلت جدید که قرار است در رنگ آبی در دسترس خریداران قرار گیرد، همان ویژگی‌های لو رفته و شایعه شده را در بر دارد. در ضمن، کیبورد جداشدنی آن دارای کلیدهایی با گوشه گرد است و از نور‌ پس‌زمینه بهره می‌برد.

به ‌خریداران Pixel Slate سه ماه اشتراک پریمیوم YouTube به‌عنوان هدیه داده می‌شود. قیمت پایه این تبلت 599 دلار اعلام شده است و کیبورد و قلم هوشمند آن نیز به‌صورت جداگانه به‌ ترتیب با قیمت 199 و 99 دلار عرضه می‌شوند. تا کنون، از تاریخ عرضه دقیق این دستگاه، صحبتی به‌میان نیامده و تنها گفته شده است که Pixel Slate اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی Pixel Slate را که توسط گوگل منتشر شد، مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: تصاویری از تبلت Pixel گوگل فاش شد


انتهای پیام/

Pixel Slate، تبلت کانورتیبل جدید گوگل رونمایی شد +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار