راه اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : مقدمات راه اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه را انجام داده ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در کارگروه توسعه آبزی پروری استان، بااشاره به تولید ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن آبزیان در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: برآورد می‌کنیم این میزان تولید در سالجاری به ۲۱ هزار تن افزایش یابد.

وی گفت:: بیش از شش هزار تن از تولیدات ماهی استان از طریق مرز‌های غربی و جنوبی صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان سرانه مصرف ماهی در میان مردم کرمانشاه را طی سال گذشته ۹ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: مقدمات راه اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه را در غرفه‌های بلوار تاق بستان، جنب فروشگاه رفاه فراهم کرده ایم.

وی همچنین از انجام مقدمات راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری و فاز دوم سد شهدای قصرشیرین خبرداد و افزود: میزان تولیدات سال گذشته طرح‌های پرورش ماهی در قفس در سد‌های مخزنی غیرشرب استان ۶۴۰ تن بوده که برآورد می‌شود در سالجاری به ۱۳۵۰ تن برسد.

افضلی تصریح کرد: مطالعات نهایی امکان سنجی پرورش آبزیان در دو سد جامیشان و زمکان به اتمام رسیده، لذا جهت جلب و حفظ سرمایه گذاران این دو سد باید محیط زیست استان موافقت خود را در خصوص اجرای طرح آبزی پروری در این دو سد اعلام کند.

وی با بیان اینکه طبق این مطالعات گونه‌های قزل آلای رنگین کمان، کپور و شاه میگوی آب شیرین در این سد‌ها قابل پرورش است، گفت: هر کدام از این دو سد سالانه ظرفیت تولید ۳۰۰ تن ماهی را دارند، اما برای شروع در سال جاری با ۱۵۰ تن پرورش را آغاز خواهیم کرد.

به گفته این مسئول توسعه پرورش آبزیان در دو سد داریان و هیروی پاوه هم نیازمند استعلام از شرکت توسعه آب و نیروی ایران است.



انتهای پیام/د
مقدمات راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری انجام شده است

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.