مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

بیش از ۶.۶ کیلوگرم میزان مصرف سرانه آبزیان در آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت:سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی به بیش از ۶.۶ کیلوگرم رسیده است.

بیش از ۶.۶ کیلوگرم میزان مصرف سرانه آبزیان در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صمدزاده مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با تلاش‌های گسترده از جمله آموزش‌های انجام شده و اقدامات رسانه‌ای و ترویجی و همچنین توسعه مراکز عرضه آبزیان بصورت خام و فرآوری شده و نیز مراکز طبخ در سطح استان، هم اینک میزان سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی از ۱۰۰ گرم در سال ۱۳۷۳ و ۵.۵ کیلوگرم درسال ۱۳۹۰ به بیش از ۶.۶ کیلوگرم در سال ۹۷ رسیده است.
 
وی از ورود بخش خصوصی به عرصه تولید محصولات متنوع و جدید و ایجاد زنجیره دریایی و کمک به ترویج مصرف آبزیان ابرازخرسندی کرد و افزود: امید است با راه‌اندازی مراکز بخش خصوصی شاهد تغییر به سمت شیوه تغذیه سالم در میان خانواده‌ها باشیم.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ مرکز ویژه عرضه و طبخ ماهی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: بیش از ۵۰ رستوران نیز در منوی غذاییشان ماهی گنجانده‌اند.
 
صمدزاده با بیان اینکه افتتاح مراکز طبخ آبزیان همچون فارل در بالابردن میانگین سرانه مصرف آبزیان و ایجاد زنجیره تولید در استان آذربایجان شرقی نقش موثری خواهد داشت، گفت: اگر ماهی در سبد مصرف خانوار قرار گیرد بیماری‌های مختلف کاهش و در نتیجه هزینه‌های درمان نیز تقلیل پیدا می‌کند و کودکانی باهوش و سالم خواهیم داشت.
 
وی در پایان با درخواست مساعدت از مسئولین استانی بخصوص شهرداری‌ها در جهت ایجاد بازارچه‌های عرضه آبزیان با هدف عرضه مناسب و پیشرفته فروش و طبخ محصولات دریایی اظهار امیدواری کرد تا از این طریق شاهد جامعه سالم، تندرست و شاداب باشیم.
 
انتهای پیام/ش
 

وجود  ۱۵ مرکز ویژه عرضه و طبخ ماهی در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار