ذوالفقاری:

ستاد اربعین به دنبال تسهیل خدمات و کاهش هزینه‌های زائرین است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: دشمنان دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق هستند.

ذوالفقاری در دومین گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین:به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دومین گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های اربعین پیشرفت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و دیروز هم توافق نامه‌ای بین وزرای ارتباطات ایران و عراق منعقد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه هیچ سازمان و دستگاهی از برگزاری مراسم اربعین سودی نمی‌کند، افزود: همه افرادی که در ستاد اربعین مشغول به فعالیتند متولی زائرین هستند و محوریت این ستاد تسهیل خدمات و کاهش هزینه‌های زائرین است.

وی با اشاره به اینکه خواهان لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق هستیم, گفت: در تمامی دیدارهای رسمی و غیر رسمی با مسئولان عراقی تاکید جدی بر این موضوع داشته‌ایم.

ذوالفقاری ادامه داد: علاوه بر 4 کنسولگری عراق در کشورمان , 20 دفتر دیگر نیز برای خدمت به زائرین فعال شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: سال گذشته برای ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر ویزا صادر شد که تنها ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها هزینه بیمه را پرداخت کردند، اما امسال برای این که همه زائران هزینه بیمه را پرداخت کنند تا در کشور عراق مشکلی نداشته باشند، در این راستا تمام شرکت‌های بیمه‌ای را به سیستم سماح متصل کردیم.

وی با بیان اینکه بیمه زائران در مراسم اربعین امسال بسیار جامع است، گفت: هزینه این بیمه تنها ۲۰ هزار تومان است که خدمات بسیار زیادی را ارائه می‌کند، ضمن اینکه شرایط کارگزاری و بیمه هم نسبت به شرایط عادی به میزان یک سوم کاهش یافته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در مراسم اربعین هزینه‌کننده هستند و در آمدی کسب نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و نیرو‌های نظامی همه ساله مبلغ ۲۰ میلیارد برای این مراسم هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته هم نیرو‌های مسلح برای مراسم اربعین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که یک ریال آن به ارتش، سپاه، ناجا و وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های هم بازپرداخت نمی‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در مراسم اربعین از سوی بخش مردمی ارائه می‌شود، گفت: در هر وعده غذایی صبح، ظهر و شب از تعداد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر پذیرایی می‌شود که هزینه ۹۰ درصد آن را مردم می‌پردازند و بقیه آن را سایر دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌کنند.

ذوالفقاری گفت: دشمنان دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق هستند و علاوه بر این اختلاف شیعه با سنی و نیز شیعه با شیعه را دنبال می‌کنند و با توجه به این اهداف چند وجهی‌شان باید دقت بیشتری در این رابطه داشته باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
پس زود اقدام کنید در همین سال .
آخرین اخبار