اجرای عملیات آبیاری نوین در ۶۳ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای عملیات آبیاری نوین در ۶۳ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

 اجرای عملیات آبیاری نوین در ۶۳ هزار هکتار از اراضی استان مرکزینجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در زمینه آبیاری تحت فشار در ۶۳ هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبیاری نوین در حال اجرا است.

نجفی افزود: در ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبیاری نوین انجام شده که بر روی یک سوم از این اراضی نیز عملیات لوله گذاری و بتونی شدن اجرا شده است.

بیش از۳هزار کیلومتر ازکانال‌های آب سیمانی و یا بتنی و یا لوله گذاری شده‌اند

وی اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر طول مسیر کانال‌های انتقال آب فرعی است و تاکنون بر اساس اعتباراتی که تامین شده است بیش از ۳هزار کیلومتر از این کانال‌ها سیمانی و یا بتنی و یا لوله گذاری شده‌اند که با این کار بهره‌وری منابع آب درصد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بخش کشاورزی با آن روبرو هستیم کانال‌ها و انهار آبیاری است که به صورت سنتی باقی مانده اند.

وی تصریح کرد: در حوزه تعاونی‌های تولید در مجموع ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر پوشش این تعاونی‌ها هستند که تاکنون ۶ هزار کیلومتر از کانال‌های این تعاونی‌ها لوله گذاری شده و یا بتنی شده‌اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.