امام جمعه شیراز:

ساخت تمدن اسلامی نیازمند تلاش همگانی و یکپارچه است

امام جمعه شیراز گفت: برای ساختن یک تمدن اسلامی همگی با هم باید تلاش کرد و یک دست صدا ندارد.

ساخت تمدن اسلامی نیازمند تلاش همگانی و یکپارچه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا، به نقش و جایگاه مهم و برجسته نیروی انتظامی در جامعه و برقراری نظم اشاره کرد و گفت: کار شما مجموعه نیروی انتظامی از جمله کارهایی است که ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه مسیر ایجاد نظم و عدالت و امنیت در جامعه رو به پیشرفت است، افزود: خداوند متعال فرموده است که برای خدا قیام کنید و گاهی اوقات می بینیم برنامه‌هایمان انجام نمیشود یعنی هماهنگی در کارهایمان وجود ندارد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم براساس تفکر اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت می‌توانیم تمدن داشته باشیم، ادامه داد: برای ساخت یک تمدن اسلامی باید همه باهم کار کنیم، اگر همه اجزای جامعه هماهنگ باشند تمدن شکل می‌گیرد که این موضوع از اهمیت ویژه برخوردار است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از نهادهای ارزشمند است و امروز مردم دید بسیار خوبی نسبت به این قشر دارند، بیان کرد: با یک گل بهار نمی شود و تمام اجزا فعال در یک ارگان بایستی برای انجام وظایف هماهنگ باشند.

وی بر نقش تاثیر گذار خبرنگاران تاکید کرد و اظهار کرد: بی درنگ جایگاه و نقش اصحاب رسانه برای تمدن سازی بسیار مهم است و اینکه چه چیزی می نویسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که امروزه با جنگ نرم و رسانه روبه رو هستیم.

آیت الله دژکام گفت: خبرنگاران به این فکر باید باشند چیزی که یادداشت می کنند مورد پسند پروردگار باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در بعضی مواقع حتی کارهای خوب هم نباید منعکس شود، گفت: خبرنگاران در انعکاس اخبار باید جانب احتیاط را رعایت کنند تا زمینه سوءاستفاده فراهم نشود .

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه هر فرد برای حرفه‌ای بودن نیازمند سه عنصر دانش، مهارت و اخلاق است، گفت: حرفه ای گری چیزی است که در کشورهای مختلف مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است و کسی که میخواهد حرفه ای کار کند باید تخصصی کار کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، اظهار داشت: برخی مواقع روحانیون ما نسبت به تمام مشکلات جامعه آگاهی ندارد و همکاری دستگاه‌های دیگر را میطلبد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، عنوان کرد: برخی مواقع روحانیون ما نسبت به تمام مشکلات جامعه آگاهی ندارد و همکاری دستگاه‌های دیگر را طلب می‌کند، چرا که این مهم برای تمام دستگاه‌ها یکسان است و باید هکاری بین دستگاه‌ها به صورت یکپارچه و مستحکم باشد.

وی با بیان اینکه فضا برای کاهش خلاف باید آماده شود، ادامه داد: برای ساختن تمدن نوع ابلاغ مسائل و مشکلات به مردم مهم است.

امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه برای همراه کردن هنوز دچار مشکل هستیم، برای رسیدن به هدف والا باید در اهداف بقیه نظام‌های اجتماعی همراهی کنیم.

آیت ‌ الله دژکام متذکر شد: باید فضا را به سمتی ببریم که هماهنگی در جامعه بین مردم، مسئولین و سازمان‌ها به صورت مستحکم ایجاد شود؛ هماهنگی تعداد جرائم را هم کاهش می‌دهد.

امام جمعه شیراز با اشاره به گزارش عملکرد نیروی انتظامی، متذکر شد: مسیر نظم، عدالت و امنیت در جامعه رو به پیشرفت است و اگر نیروی انتظامی به صورت حرفه‌ای عمل کند بسیاری از پرونده‌ها نیازی به ارجاع به دستگاه قضایی را ندارد.

فرمانده انتطامی استان فارس هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله پلیس در فارس، گفت: که شاخص‌های امنیت در فارس نشان از بالا بودن درصد احساس امنیت است.

سردار احمدعلی گودرزی گفت: از ابتدای مهرماه پارسال تا کنون روزانه در کشور 400 هزار نفر به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته، حدود یک میلیون و 314 هزار و 542 تماس با پیلس فارس برقرار و 51 درصد آن عملیاتی شده است.

گودرزی حجم بالای تماس‌های مردم با پلیس را نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروی انتظامی دانست و گفت: 2 هزار و 900 نفر از پرسنل نیروی انتظامی فارس حافظ قرآن هستند و تاکنون 702 دوره کارگاهی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر برای پرسنل برگزار شده است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: طی یکسال گذشته حدود 48 تن مواد مخدر کشف شده است و بالغ بر 28 فرد مخل امنیت در درگیری با پلیس کشته شده‌اند.

گودرزی کالای قاچاق کشف شده در استان فارس را بالغ بر 296 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ماموران نیروی انتطامی استان فارس طی این مدت 31 انبار احتکار کالا را کشف کرده است.

انتهای پیام/س

دیدار امام جمعه شیراز به مناسبت هفته نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.