پنتاگون به دنبال ارتقای جنگنده اف-۳۵ برای مقابله با سامانه اس-۳۰۰ روسیه

بنا به یک گزارش رسانه‌ای، برنامه وزارت دفاع آمریکا برای انجام آزمایش‌های جدید بر روی جنگنده اف-۳۵، حاکی از ناکارآمدی این جنگنده در مقابله با سامانه اس-۳۰۰ روسیه است.

پنتاگون به دنبال ارتقا جنگنده اف-35 برای مقابله با سامانه اس-300 سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وب سایت خبری یورایژین تایمز نوشت: تصمیم پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا برای انجام آزمایش‌های اضافی بر روی جنگنده‌های اف- 35 به معنای آن است که این کشور درباره ویژگی نامرئی بودن این جنگنده در مقابله با سامانه‌های موشکی اس- 300 روسیه، که در اختیار سوریه قرار گرفته، زیاد مطمئن نیست.

این وب سایت خبری نوشت: این واقعیت که آمریکایی‌ها تلاش کردند تا این جنگنده را مجهز به قابلیت نامرئی بودن کنند به این معنا نیست که جنگنده مذکور واقعا نامرئی است و به همین علت است که پنتاگون به طور ناگهانی اخیرا نیاز به انجام آزمایشات اضافی درباره جنگنده اف-35 را اعلام کرده است. این یک دلیل واضح است که خود آمریکا نیز به قابلیت جنگنده‌های اف-35 در مقابل سامانه‌های دفاع هوایی اس-300 اعتقاد ندارد.

بنا به نوشته یوروایژین تایمز، جنگنده اف-35 با هدف شکست سامانه پدافند هوایی اس-300 توسعه یافت. بر اساس این گزارش به محض آنکه ایران مذاکره با روسیه را درباره خرید سامانه اس-300 آغاز کرد، رژیم صهیونیستی با پرداخت مبالغ بسیار به یونان قصد دسترسی به این سامانه پدافند هوایی برای بررسی آن را داشته است. آمریکایی‌ها نیز بخشی از این مجموعه را از بلاروس خریداری کردند. با این حال سامانه اس-300 که آمریکایی‌ها بدست آوردند، در سال 1978 به کار گرفته شد و تفاوت قابل توجهی میان نوع تکنولوژیکی مدرن آن و مدل سال 1978 وجود دارد.

این وب سایت خبری با اشاره به تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه نتیجه گرفت که این سامانه‌ها قدرت دفاع هوایی سوریه را به طور جدی افزایش خواهد داد. نیروی هوای رژیم صهیونیستی در چنین حالتی ممکن است با خطر قابل توجهی روبرو باشد. وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد قابلیت‌های سامانه پدافند هوایی اس-300 مدتها است که در برنامه‌ریزی استراتژیک این رژیم مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بنا به گزارش‌ها بخشی از فناوری سامانه اس-300 توسط آمریکا به سرقت رفته است.

همزمان پنتاگون اعلام کرد انجام آزمایشات جنگی کاملی بر روی نسل پنجم جنگنده‌های اف-35 از ماه نوامبر آغاز خواهد شد. پیشتر قرار بود این آزمایش‌ها در ماه سپتامبر آغاز شود که به دلیل عدم ارتقا نرم افزار کامپیوتری این جنگنده توسط شرکت لاکهید مارتین به ماه نوامبر موکول شد. در مجموع قرار است رژیم صهیونیستی جنگنده‌های اف-35 را پس از ارتقا از آمریکا دریافت کند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی 8 جنگنده از این نوع را در اختیار دارد.

 روسیه به دنبال سرنگونی هواپیمای ایلوشین این کشور به منظور محافظت از نیروهای خود سامانه اس-300 را در اختیار سوریه قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار