هشدار لاوروف به نتانیاهو درباره نقض قطعنامه‌های شورای امنیت

وزیر خارجه روسیه به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر شرایط در بلندیهای جولان بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.

هشدار لاوروف به نتانیاهو درباره نقض قطعنامه‌های شورای امنیتبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتز شوا، بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر شرایط در بلندیهای جولان هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: هر گونه تغییری در وضعیت جولان بدون مجوز از شورای امنیت سازمان ملل نقض قطعنامه‌های فعلی شورای امنیت محسوب می‌شود.

لاوروف ابراز امیدواری کرد که تمامی طرف‌های درگیر از جمله رژیم صهیونیستی بر قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشند و سوریه به زودی از دست تروریسم رها شود. وزیر خارجه روسیه با اشاره به نشست آینده میان رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد «مقدمات این نشست در حال انجام است و ما پیشنهادی را از سوی تل‌آویو برای این دیدار دریافت کردیم.»

رژیم صهیونیستی در سال 1967 بلندی های جولان را طی یک جنگ شش روزه به اشغال خود درآورد و سپس در سال 1981 آن را به سرزمین های تحت اشغال خود الحاق کرد. این درحالی است که این اقدام اسرائیل تاکنون از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار