فعالیت بیش از 9 هزار بافنده فرش در سمنان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از 9 هزار و 740 بافنده فرش زیر نظر تعاونی های شهری و روستایی قالیبافی در استان سمنان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این استان ، هفت مجتمع قالیبافی فعال است و برای 810 نفر هم در نیمه نخست امسال ، مجوز قالی بافی صادر شده است.

وی افزود: در استان سمنان 32 کارگاه قالی بافی به صورت متمرکز و غیر متمرکز هم فعال است که بافندگان در این کارگراه ها به بافت قالی ، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.

به گفته وی در شش ماهه ابتدایی امسال ، یک هزار و 100 مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان سمنان انجام شده تا از استمرار اشتغال قالیبافان برای تمدید بیمه و جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه و معافیت حق بیمه سهم کارفرما اطمینان حاصل شود.

مداح گفت : در این مدت، 39 اخطار به مشمولین غیرفعال و 18 اخطار نیز به مشمولین نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالیبافان صادر و بیمه 10 مشمول نیز به دلیل محرز شدن استمرار نداشتن فعالیتشان در زمینه قالیبافی لغو شد.

انتهای پیام / گ

بیش از 9 هزار بافنده فرش در سمنان فعالیت می کنند

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار