سمنان;

انجام بیش از 1800 بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده سمنان

یک هزار و هشتصد و چهل و پنج مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان طی هفت ماه اول سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمیدرضا مداح  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد 8 هزار و پانصد بافنده فعال و تعداد 7 مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد گفت این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی های شهری و روستایی فعالیت می کنند که از این تعداد 2726 نفر تاکنون بیمه شده اند و از خدمات بیمه استفاده می نمایند.
وی تعداد تعاونی های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را 17 تعاونی اعلام کرد و افزود تعداد 14 کارگاه کوچک به صورت متمرکز و 15 کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی ، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود در هفت ماهه ابتدایی سال جاری تعداد یک هزار و هشتصد و چهل و پنج  مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.
وی یادآور شد این بازرسی ها به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما انجام میگیرد .
مداح در ادامه اذعان داشت : در این مدت تعداد 86اخطار به مشمولین غیرفعال و نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالیبافان صادر گردیده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد با توجه به بازرسی های بعمل آمده تعداد 29 مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.