کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش غیرقابل انتظار ذخایر نفتی آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین وقوع توفان سهمگین مایکل که باعث کاهش 42 درصدی سطح تولید نفت در خلیج مکزیک شد، بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) روندی نزولی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 1 دلار و 32 سنت کاهش (معادل 1.6 درصد)، 81 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح از 27 سپتامبر رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 1 دلار و 10 سنت کاهش (معادل 1.5 درصد)، به 72 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح از 28 سپتامبر رسیده بود.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیشتر از آنچه که پیش بینی شده بود، افزایش یافت. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 5 اکتبر با 9.7 میلیون بشکه نفت افزایش به 410.7 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی افزایش 2.6 میلیون بشکه ای نفت را کرده بودند.

گزارشها حاکی از آن است که ذخایر نفت خام آمریکا در کوشینگ واقع در اوکلاهما با 2.2 میلیون بشکه افزایش همراه بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم قرار است داده های رسمی درباره ذخایر نفتی را امروز (پنجشنبه) منتشر کند.

علاوه بر آن، اداره امنیت و محیط زیست آمریکا اعلام کرد: وقوع توفان سهمگین مایکل در خلیج مکزیک باعث شده است تولیدکنندگان نفتی 42 درصد از سطح تولید خود بکاهند.

به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی به دلیل انتشار داده های اقتصادی آمریکا، بهای طلا هم امروز (پنجشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1192.41 دلار رسید.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار