کاهش قیمت نفت/ طلا گران شد

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه «صندوق بین المللی پول» پیش بینی خود درباره رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. این درحالی است که تعطیلی سکوهای نفتی خلیج مکزیک به دلیل وقوع توفان مایکل هم بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 21 سنت کاهش، به 84 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 34 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 74 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

صندوق بین المللی پول روز گذشته (سه شنبه) پیش بینی های خود درباره رشد اقتصاد جهانی برای سالهای 2018 و 2019 را کاهش داد و در نتیجه نگرانی ها درباره کاهش تقاضای نفت هم افزایش یافت.

این در حالی است که در آمریکا حدود 40 درصد از تولید روزانه نفت به دلیل تعطیلی تعدادی از سکوهای نفتی خلیج مکزیک در پی وقوع توفان مایکل، کاهش یافته است. با نزدیک شدن توفان مایکل به سمت فلوریدا در روز چهارشنبه، تولیدکنندگان نفت کارکنان خود را از حدود 75 سکوی نفتی تخلیه کردند.

گزارشها حاکی از آن است که شرکت های نفتی خلیج مکزیک در روز سه شنبه تولید حدود 670800 بشکه نفت و 726 میلیون فوت مکعب از گاز طبیعی را قطع کردند.

همچنین کاهش صادرات نفت خام ایران در هفته نخست اکتبر در آستانه اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه این کشور بر بهای طلای سیاه تأثیر گذار بوده است. تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران از 4 نوامبر سال جاری میلادی اعمال خواهد شد.

بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش 1191.03 دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار