مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از آغاز طرح ملی پیشگیری از بیماری هپاتیت ب در اهدا کنندگان مستمر خون در استان اردبیل خبر داد.

بابک رضازاده، مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: از ابتدای مهر ماه طرح ملی پیشگیری و واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون در مقابل هپاتیت B در سراسر کشور اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اهدا کنندگان مستمر خون که پیش از اول فروردین ماه سال 1368 متولد شده باشد از مهرماه سال جاری تا ابتدای اسفند ماه فرصت دارند تا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز اهدای خون شهر محل سکونت خود معرفی نامه واکسیناسیون دریافت کنند و با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی واکسن هپاتیت B مورد تائید وزارت بهداشت را به طور رایگان در سه نوبت دریافت کنند.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت منعقد شد، برای رسیدن به خطر صفر انتقال بیماری‌های منتقله از طریق خون و فرآورده‌های آن،  واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت هپاتیت B انجام می شود.

انتهای پیام/ح

واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت هپاتیت B

برچسب ها: انتقال خون ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.